Mer kvälls pass

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190518
 
 
GRATTIS 
 
Erik
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
 
 
Ny morgon och nya super tag. Det är det jag har att förvänta mig
i dag. Det är kollegans långa dag i dag och min kväll så vi
skall göra allt bra i dag. Så kommer vi att se till att
det blir bra. Men jag måste ju börja dagen
på ruta ett, så dagen blir i rätt ordning.
Så ruta ett i dag är frukost och
njuta av en förmiddag.
 
 
 
Ruta två är nu
på G men dusch och på
klädning. Så kan jag ha ett par
timmar med min familj innan jag skall
till jobbet. Det är lugnt och gubben hitta en
film som jag vill se men det är inte så bra att vi 
tittar nu, den är för lång för att jag skall hinna det.
 
 
Så då tar man lite kaffe och ser till att allt är klar och så
skall jag iväg. Men Bee i högsta brum så far jag nu 
mot jobbet och ett kvällspass. Lunchen
har jag intagit med gubben så
det är bara jobbet nu.
Kan va kul.
 
Jag har Yasmin
redan där och hon jobbar
hela dagen. Så hon ser helt okej
ut nu. Jag lägger upp min dag med att 
ha skit ont i mitt ben, höft och så denna ångest.
Ja det är bara att bita i hopp i dag hårt som fan.................
Emade är på jobbet så det blir kul. Vi ses då och då.
 
 
Lunch för våra boende, och sen är det toalettassistans.
Vi ser fram emot eftermiddagskaffet. En av mina 
boende ser inte så kry ut , men jag håller
koll. Sen är det bara att dra på med
allt och så, nu skall jag ta min
rast och sen är det
bara kvällen
kvar.
 
Min boende
är inte riktigt med och
hen är inte riktigt där jag vill ha
hen. Han vill sitta på rummet och ta sitt
kaffe och det är okej, men hen ramlar medan jag
serverar kaffe till det andra. Så jävla otur detta var.
Och det är säkert en fraktur också.
 
Vilken turbulens det blev på allt med en gång, man
skall hinna fixa med allt och så. Det vart ett
avslut för kvällen som heter duga. Nu är
det i alla fall dags att bege mig hem.
Trött men gubben har fixat'
kaffe, så nice.
 
 
Tar en kopp
njuter av detta och
så är det bara sova kvar.
Lägger mig efter duschen och
kaffet. Men det som blir är inte vad jag
vill, jävla helvete. Kramper redan nu, hur
fan kommer natten att bli.
 
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0