Nya utmaningar

 
SUPER FARMOR BLOGG 
vecka 22 dag154 på året
 
190527
 
 
GRATTIS 
 
Ingmar & Gudmar
 
 
 DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är bara att ta tag i denna dag och se till att jag kommer på
vardagliga spår igen, typ jobba. Det kommer att vara svårt
då jag har så ont att jag inte kan gå. Hur fan kommer
detta gå? Jag vill inte jag har inte sovit så bra och
det är nu skit och pannkaka. Jag behöver 
verkligen sova massor.
 
 
Det är tid för min 
frukost och min stund att
hitta energi. Denna dag kommer att
vara så jobbig och så tung. Det är helt galet.
Hur skall jag nu förhålla mig. till detta, är det ett måste
eller skall jag gå hem efter lunch? Jag har så svårt att sätta mig
själv i första rummet. Hur kan jag nu göra det?
 
 
Det är ingen som kommer att tacka mig för att jag är på jobbet
med smärta Hugo. Ingen inte ens jag själv, detta är så
absurt. Om jag ändå kunde få ta hand om mig
själv. Jag behöver verkligen detta, vila alltså.
Att gå promenader eller  bara simma
lite är helt okej, men att jobba, fy
fasen vad detta kommer bli
galet jobbigt.
 
 
Då så nu
är jag på G mot mitt
jobb och åter en dag som är full
bokad. Håll tummen för mig är du snäll, jag
har en viss aning om att detta inte kommer att gå.
Kommer fram och upptäcker att jag egentligen inte alls
borde vara där, jag känner mig lite så där, ont för mycket.
Men jag tar rapport och sen är det bara att köra på, det är jag
och Cristina på morgonen, Hilda kommer åtta så det är bara att börja.
 
 
Min farbror har varit dålig och han äter inget, jag hoppas att
det blir bättre under dagen, min dam är vaken men sover
mycket. Hon vill heller inte äta. Så var det en ny
farbror och det är fullt upp. Då kommer
ledningen och säger att en skall åka
på utflykt med två boende,
men snälla mina kollegor
har jobbat helg och jag
är skadad.
 
 
Hur tänker ni?
Jag fattar inte, vi vill vara tre
här och det är så det är sagt eller hur, efter
helg skall man vara tre. Men det fungerar vist inte hos vissa
eller är det bara för att det är jag som jobbar? Allt är så bajsigt så det är
inte sant. Så Cristina åker i väg och vi får upp den sista 10.30 det är ju sjukt vad
sena vi blev. Det blev en massa saker som händer, så vart det i dag, ingen
rast och ingen lunch, fan helt sjukt.
 
Men det är ingen som bryr sig, fan vad jag hatar detta. Varför kom jag i dag?
Detta är inte vad jag kan stå för, så sjukt men chefen får en klapp på
axeln och så får hon höra hur duktig hon är och spara pengar.
Så det taggar henne, men oss på golvet, hon bryr sig
inte. Jag blir galen. Jag vill inte alls vara där.
Hjälp mig bort någon, helt och hållet.
Jag skiter i detta.
 
Till slut  
kommer min hemgångs tid.
Jag lättar från detta ställe, det är så
bajsigt. Men det är inte mina boendes fel, det är
ledningen. Jag kommer att skita i detta för nu skall jag
hem och bara vara hemma och sova. Eller i alla fall vila, har ingen
som helst lust till någon ting.
 
Så trött så slut vill jag ens ha detta jobb kvar?? Nä inte alls, vill bara
kunna kurera mig själv så jag kommer att bara ta bort mig.
Min kväll kommer och den är bara lugn och skön,
mitt ben värker och jag är så trött på detta.
Jag vill inte ha det så här, Hur
kommer det sig att jag
hamna i denna
svacka. ?
 
Ja du inte
vet jag, dåligt ledarskap,
massa lögner, skit överhuvudtaget .
Så less, så less. Jag vill bara skrika och slå på alla.
Min son fick en skopa i kväll jag nästan ville hoppa på han
slå han, men det gör jag ju inte. Men jag har tanken det är illa nog.
Då är det bara att dra täcket över huvudet och blunda. Sjukt trött.
 
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0