Sista dagen på denna helg

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 21. dag140 på året
 
 
190520
 
 
GRATTIS 
 
Karolina & Carola
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har nu sista passet för denna gång, jag hoppas att jag
överlever mina dagar så jag skall nu se till att ge
min frukost och komma i väg till jobbet.
Jag har nyss sagt hej då till min
gubbe som hat 12 mil till
jobbet.
Ja jag fortsätter
min morgon och i dag
är jag INTE på bra humör. Jag
har sovit som en kratta vilket jag skrev om
i natt och det som nu är jobbigast är ju detta med
värken i mina ben. Fan det är jobbigt jag känner att detta går
inte så bra i dag.
 
Bee let´s go. Vi tar oss mot Huddinge är vår vistelse ett par timmar.
Det är jag och Abbe som skall jobba i hopp först, sen kommer
Yasmin, min elev kommer i dag så det blir helt super.
Så vad skall jag börja? Här med rapporten.
Det är massor att ta in i dag, hur mår
min lilla tant? Och hur har
natten varit?
 
 
Det är alltid massor
att ta in, om hur boenden sover
på natten, har dom vandrat, är dom oroliga,
har någon fallit, vem har ätit och vem är vaken.
Ja en massa saker. Så det är bara att fixa med resten
och se till att alla får det bäst.  Jag startar med en gång efter rapporten.
Det är någr som är upp som skall ha medicin. Ja sen skall vi planera hur
vida vi skall gå vidare.
 
 
Min kollega skall åka iväg till stan med en boende. Hur vida 
detta på verkar mig och Yasmin en måndagsmorgon
efter en as jobbig helg?? Jag blir ju så förbannad.
Alltså hur kan man göra detta?? Jag och min
kollega är ju helt slut. Vi måste få gå
på sparlåga, jävla skit apor.
Nu skall jag ta lunch i
alla fall.
 
Det blev
jobbigt för gubben
med en tripp till stan, han
blir så orolig. Det märks när han kom
hem, det är något som inte stämmer. Det är oroligt.
Vi kör på nu med allt vi bara kan och skall nu bara göra det
sista. Hem gång, ja jag skall äntligen få gå hem. Vad gör jag nu så?
En kaffe på Brinken?
 
 
Hon har slutat så hurra det blir en kaffe på Brinken.
Jag kanske piggare till, det vet man inte men
det är värt ett försök. Gott blir det, trevligt
är det och det är sol. Då skall jag
bara se till att fixa med lite
hemma så tack för ett
super sällskap.
 
 
Hemma är det jag,
ensam och super tyst. Risken
är nu att jag somnar stående. Så jag tar
en duscha och så lite mer kaffe för att ha det
lugnt och skönt hemma. Lite planering med mat.
Skall jag då vänta in Juhani? När slutar han? Messar,
ja ha ja 20.00 slutar han och då får jag ingen mat före 
21 om jag inte hämtar han, okej jag hämtar han.
 
 
Mot Fittja och Juhani. Har inget annat för mig en måndagskväll
som denna. Det dröjer lite men det är så det är. Ja middan
kom och segrade, så mätt jag blev, Juhani bjöd sin
mamma på kyckling. Trevligt, tack för detta
min son. Väl hemma kickar tröttheten 
till, det är som en vägg rätt i
ansiktet.
 
Somnar på två röda minst.
Vaknar 24.30 med satans värk i benen,
men fan vad ont detta gör, jag hoppas kunna få en
bättre sömn nu, jag försöker.
 
GOD NATT
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0