Sluta upp på sjukhuset.

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
190529
 
 
GRATTIS 
 
Yvonne & Janette
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det var lite tumult i går på jobbet med att jag är slarvig och
att jag fick mötet per telefon. Jag vet att det skall väl
vara helt klart men det är inte alls kul eller
roligt. Man får griller i huvudet och
undrar lite vad sägs när jag
inte är där.
 
 
 
Men som
vanligt är jag ett väldigt
 hett objekt att snacka om. Jag är
vist med överallt. Så det är ju helt overkligt
vilket drag jag kan orsaka. Men jag är inte klar än.
Än dag slår jag tillbaka med dunder och brak, så det
dånar. Jag har en plan.....
 
 
Så jävla morgon som börja klockan 04.25 och jag skall jobba kväll.
Detta ser inte så bra ut eller känns inte så bra. Ja det är ju
bara att jag får titta på solen som skall komma fram i
dag och se allt vackert. jag har, vackra barnbarn 
dom kan jag titta på i evigheter. Dom
är det finaste jag har och jag
kan  titta på korten om
och om igen.
 
 
Det ger mig
energi till tusen. Bara
att prata med dom är glädje, lite
specielt är det ju med Tindra och Lukas
som jag så sällan får träffa. Sjukt jobbigt. Jag har 
ett par bilder som är speciella och dom är så fina på barnbarnen.
Alla har sitt egna sätt att vara och dom är så olika helt magiskt. Vissa av barnen
är så härliga karaktärer, artiga och väldigt duktiga på massa olika saker.
 
 
Ja men jag tar väl lite tvättstuga då, klockan är ju sju och det är ledigt.
Vilken bra ide när jag ändå är uppe. Jag skall allt se till mitt i
dag bara mitt. Skit och pannkaka vad det är trögt i dag.
Klockan är ju bara 06.50 snälla ticka på nu.
Jag får hem min man i kväll så dagen
kan ruscha fram så snällt. Okej
tydligen inte, detta blir en
lång dag.
Klar med tvätten
vid 10.30, skall ner och
handla  en blomma till Josephine P,
Hon sluter praktiken i dag. Det är så kul att ha
haft henne här hon är en väldigt duktig sköterska student.
Jo hon gick med mig för lite omvårdnads kunskaps delen. Det har varit
så kul. Du kommer att gå långt hoppas du blir glad för blomman.
 
 
Så nu skall man till jobbet och lämna över den, men  min fråga till
mig själv är denna... Varför åker jag till jobbet med ett ben
som brinner och en vrist som kommer att gå i
miljoner bitar.  Men jag är som jag är
jag går till jobbet. Känner att
det inte kommer att gå,
mitt ben värker.
 
 
Min kollega
från 1D ringer in en tjej,
hon kommer 15.30 så jag
kan åka till sjukhuset då. Kommer
till akuten, nej jag måste till närakuten. Här
vill dom inte heller ta tag i detta, men jag blev inskriven.
Så jag kan få lite hjälp i dag hoppas jag, det är 25 st före mig 
men det går ganska fort, jag träffar läkaren 17.20 så jag är nog nöjd.
 
 
Det blir prover och sen en väntan på en timme, jag får då en spruta,
blodförtunnande.Jag får också Citodon för värken och så skall jag
på ultraljud på fredag. En extra spruta fick jag med hem den
skall jag ta i morgon. Då så tack för mig 18.45 är jag
klar att ta mig hem. Allt känns bra och jag
kommer att få hjälp. Så skönt. När
jag kommer hem ringer
jag jobbet
 
 
Jag berätta
att jag blir hemma
och är sjuk  och blir hemma ett
par dagar tills vi vet vad detta är och att jag
blir bättre. Så då kan man ju  hoppas på en lite ljusning
på detta elände och att vi kan göra något åt detta. Jag blir bara 
kastad runt hela tiden , ingen vill ta tag i detta. Det gör mig frustrerad.
Min man fixar middagen och jag äter den men vad händer sen??
Jag somnar totalt slut.
 
Min man väcker mig och säger att jag skall lägga mig i sängen.
och så får det bli efter jag sovit på soffan i ett par timmar.
Slut på en skitjobbig dag, men hoppas på bättring.
Jävla bajs korvar också.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0