Vad blev nu detta för dag?

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 20, dag 133 på året
 
190513
 
 
GRATTIS 
 
Linnea & Linn
 
Grattis fina svärdotter
Linnéa
på din namnsdag
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG  
 
 
Denna dag börjar i ena ändan och skall nu gå över till andra ändan.
Jag kommer att ha en förmiddag hemma och det käns skönt.
Jag är inte på något som helst vis taggad att jobba.
Jag vill inte ens gå till jobbet. Då är det
illa. Jag hoppas att det kommer 
att gå över då jag
kommer dit.
Eller inte.
 
 
Frukosten och
duschen klar, jag kommer
att se till att min dag knallar på.
Jag glömde köpa ingefära i går så jag måste
ju ha det. Det är då bara att fixa en liten sväng till affären.
Kan ju vara rogivande att göra en raod trip Till centrum.
 
 
Så då är det klart och även här hemma med att fixa ingefära. Jag
krossar den och låter den dra i en timme eller två. Sen pressar
jag ut saften och till sätter lite citron och tropisk juice.
Detta är var jag huttar på på morgonen, starkt
men nyttigt. Så lite lunch på detta för snart
skall jag till jobbet. Leta lite jobb först.
Skall man söka PR igen eller??
Nä tror inte det.
 
 
Mot jobbet, men då ringer min lur. Det är Kim som har stora problem.
Han skriker, skäller och beter sig som ett arsle, Han tycker
Camilla inte skall lämna sängen där, det är magstarkt.
Det är inte okej att komma med saker till dom
som dom inte kan ha hemma, för det är skit
jobbigt för dom. Okej jag kan  förstå
det, men att Camilla skall ha den
där 8  månader och tvingas se
på den, det är okej?
 
 
Men vem lyssnar
på det, nä då har hon
offerkofta på sig och tycker så
synd om sig själv. Sen är det mer skrik
om hennes SLE och shunt. Hon bör söka läkarvård
för det. Om det ändå bara var det, men som sagt, det skiter vi i.
Att Camilla lät Kim ställa sängen hos dom  var ju inte så att den skall
stå där åtta månader. Camilla skall väl också få bearbeta hennes sorg efter
Emelie, eller har jag fel?
 
Jag som mamma har en regel INGEN hoppas på mina barn för då jävlar
strider jag till en faller död ner. Jag har inget med Kim att göra och 
jag har inga skyldigheter mot han. Så mitt huvud explodera
som en riktig vulkan utbrott. Nu tror jag  att jag skall
dö på kuppen och får ett redigt känning av
kärlkrampen, tar medicin och
försöker lugna ner mig.
Vilket inte fungerar.
 
Nu är det bara
att ringa jobbet, kan
inte åka så här till jobbet.
Jag kan bara inte, jag måste få
vara hemma. Nu fixa min samordnare
detta och jag kan lugnt tacka henne. Jag känner att
jag inte kan bli lugn så jag ringer min svärdotter. Hon får massa
skit, helvete vad arg jag är. Spyr bara galla så det står härliga tider till.
Men vad är nu detta
 
Min dotter fick också tag i mig och blev redigt orolig så hon kom och fråga vad
är det, det tar jag se när jag är lugn svara jag. Ja men du kommer med
mig nu för du skall inte vara hemma själv nu. Så vi åker till
hemma tar en fika och sen ringer jag min man.
Berättar lite och så kan jag lugna mig lite.
Min lur ringer, det är Nea, men jag
pallar inte, även min son ringer,
sorry det går inte. Jag är
så totalt slut.
 
Alla saker som
man gör har en enda och just
denna kommer nu att ha två ell tusen.
Nu skall jag bara hem och fixa en lugn och sansad
kväll, kolla film och sova. Min energi är så slut så tom att det
gör ont att andas.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0