Vad gör vi dag?

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190511
 
 
GRATTIS 
 
Märta & Märit
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ny dag
nya utmaningar.
Jag är trött och har sovit som
ett rövhål. Med viss vetskap har jag 
från i går, är jag en smula trött och uppskärrad.
Jag hoppas att jag kan få en rätsida på detta. Vad är
det som händer. Hur är det möjligt att vara så sjukt 
okänslig, varför denna drama som hela
tiden utspelar sig.
 
Vad är det med folk?  Kan man inte bara vara respektfulla 
mot alla i sin närhet, varför hacka på en och vara så
jävla idiotisk. Nu har jag så stor stress nivå att
jag bara dör. Känner min som om man
skall behöva ha ett primalskrik.
Helt åt fanders.
 
Jag har i alla fall
petat i mig frukost och nu
skall jag duscha. Det betyder att jag
skall vara lite mer glad, kaffet är ju klart nu så då
hugger jag in. Skall njuta av denna en stund. och se hur 
varmt det kan bli i dag. Nu är det blåsigt och inte alls varmt.
 
Jag och gubben skall nu då fara till Eskilstuna och fixa med lite saker.
Set blir tre stycken som vill följa med och en som skiter i det. Så
då skall vi handla lax och sås och lite annat. Jag har lovat
två små damer klackskor, men i år är det inget
som finns. Det skall vara platta ballerinor
nu. Så dom blir så besvikna.
 
Vi kommer hem och
nu skall jag bara försöka vara i
solen. Men det blåser och  är kalt som fan.
Lugnt med hundarna en smitare och en ... ja vad
han nu är. Det är en jobbigt startare kanske, ha ha ha .
Nu smet ju Ice också lite senare för att skälla och försöka
döda en fågelskrämma. Hur vida han lyckas eller inte, ja det vet
jag inte för jag gick in. Gubben fixar detta.
 
Däremot har Tayzon lite problem med att mora mot människor,  mot
familjen, vilket han inte skall göra. Han mora så klart åt Ari men
även Joline, Haylie och Johanna. Han skall INTE göra detta.
Det kan sluta med ett hugg. Som tur är så är dom bara 
ett år. Det kan bli bra sen när dom mognat kanske.
Jag hoppas det i alla fall.
 
Vår middag i dag blir lax och potatis. Det kommer bli gott.
Jag hoppas att det blir smaskens som alltid. Kvällen
blir kylig och min man blir allt sämre och sämre.
Han snorar och ögonen är röda så där
allergisk röda. Ögon droppar
kanske.
 
Det är ju inte så kul
att ha konstant klåda i ögonen.
Det är ju så att om det kommer ett strå in 
kan det göra sår på hornhinnan. Jag har haft det.
Men han sitter helst ute, men det är ju ingen värme heller.
Vi sitter på altan en stund för att sedan kolla på film.
Så blev kvällen.
 
Ari är så dålig i luftrören och i ögonen att det blir en jobbig situation
för honom. Han blir grinig och så väldigt  irriterad. Men
hoppas det går över. Då är det bara att fixa så vi
kan åka hem när herrskapet kommer hem.
Det kan bli vid 10 tiden. Att sova
över finns inte på kartan
för honom. Han
vill hem.
 
Vi kommer
i väg runt 01.00 tiden
Helt stört att köra då men han är så
irriterad så det är så jobbigt. Nu är det sängen,
jag dör på en gång.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0