Advent pyssel

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191127
 
 
GRATTIS 
 
Malte
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny dag mer nya drömmar och visioner, jag kan skapa vad jag
vill, så länge det är fina saker. Man skall leva sit liv i
harmoni med skälen, jag är i harmoni med
själen och har ett lugn inne i kroppen.
Det känns bra och det är bra
då jag behöver vara
stark.
 
Yoga
andas in.....andas
ut. fokusera och andas igen.
Jag är nu ett med min själ och starkare
än någonsin. Kan man behöva det och skall man
slitas mellan skit och ohälsa? Nä man måste fånga sig själv
och få inre lugn själv. Det finns verktyg och det är bara att skaffa
instruktioner. Hur långt man vill gå är upp till dig, men man skall vara
ren i hjärta och själ för då kommer man längst.
 
Min dag har startat och jag ser att det regnar ute, det är 6+ och vintern
är långt borta från Tumba. Det är så trist, jag vill ha vitt, ljust och
massa jul dekorationer. Jag är lite avund på vissa av mina
vänner som har snö, långt upp i norr. Ja jag får vara
avund dom ett tag då.
 
 
Ja jag tar mitt gråa väder och tänder lus och hoppas på
en fin ärlig stämnings full dag. Då skall jag ta min
frukost,  tända ljus, sätta på musik och njuta
av morgonen. Så stämningsfullt och
så magiskt. Man kan få besök
när det är så här bra och
så här rent.
 
Min
dag är bara
till för mig i dag, jag
skall fixa lite inför advent.
Det skall bytas gardiner och så
skall stjärnor upp så jag kan känna
att nu blir det advent. Det är ju det oj mina
tomtar vart är dom? Juhani får springa upp på
vinden igen och hämta kartongen.
 
Så allt nere och här är dom, det var nära. Jag har ingen
ordning med sakerna. för litet hus och för mycket
saker, ja jag vet. Men det är jag, jag är
ingen steril dam. Jag gillar
mina saker och  vill
ha dom.
 
Ja nu
till lunchen är
jag rätt trött och tycker
det är jobbigt med denna jul
stress. Det blir allt så slipper jag sen.
Klart. Allt på plats utom en sak mina gardiner
är borta, mina vita och röda helt veck. nu måste jag
köpa nya och det är inget kul alls. Jag får skita i det och
hoppas på det bästa.
 
 
Då kommer min man hem och jag skall få kramas lite, jag skall
se till att allt är som jag planerar. Min man skall göra sitt i
badrummet och så väntar jag. Jag tar en kaffe och
han tar tid på sig, han skall köra ner mig till
Brinken, jag skall sova där. Har ett
viktigt uppdrag att utföra
i morgon.
 
Föräldrarna
skall på ett nytt möte
och det är ju nu då så att jag skall
vara med han, min lilla krigare. Så nu skall jag då
sova hos dom på Brinken. Jag skall nu packa med mig saker
så är jag klar. Det är ju bara att köra på och se till att allt blir bra.
 
Fika och lite snack, vi skall se till att det är massa saker som
kommer på tapeten. Jag skall se till att det blir roligt och
helt sjukt massa att stå i så kvällen  är upprymd och
alla har det bra. Jag då skall man sova, jag
har sagt god natt till gubben och
så har vi då tagit en liten
kaffe och sen
kolla på tv.
 
Somnar
sött på stora soffan här på
Kassmyra Brinken. Tack för i dag.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0