besök av Pia

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
191119
 
 
GRATTIS 
 
Elisabet & Lisbet
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Turen har nu kommit till tisdag och det startar med regn och
så där 8 plus vilket är tråkigt nu i slutet av november,
jag vill då ha snö i december över jul, snälla 
väderguden se till att det kommer lite
 snö så det ser ljusare ut på vårt
fina världsdel.
 
Jag vet att många inte vill ha det men detta
är ju min blogg så jag vill ha det. Det
är så vackert, lyser upp och gör
det så fint när det tänds
lampor och stjärnor.
Vackert
 
 
Ja då
skall jag ta en
frukost och njuta av
ljusets sken och relaxmusik.
Då återkommer jag om en liten stund
och serverar en bit till om min dag. Det blev ett 
samtal med Camilla, dom är på sjukhuset och det går
bra i dag. Min fina krigare är så stark.
 
Pia kommer till lunchen och det är ju kul, Vi snackar om vårdarbetet
hur det är i dag. Kan man stå bakom det i dag, det kan vara
svårt då det inte är för boende man jobbar, Det är ju för
att chefen skall spara så mycket som möjligt. 
Jobbigt. Jag tycker att boende skall
vara i fokus inget annat.
 
Sen kolla
vi bilar och det är
ju satan i gatan så mycket
jobbigt med att hitta en ny Bumble Bee
till mig. Det är fan om jag inte skall hitta en bil.
Jag är så låst så olycklig som jag bara kan vara i detta läge.
Men det ordnar sig snart jag skall bara se till att få min man på bättre tankar.
 
Just nu fungerar inte det då han knappt kan andas. Vi måste till apoteket
nu så vi kan få lite medicin till min man. Ja Pia skall till jobbet nu
så då kan vi nog åka snart. Men han är inte bra, inte alls bra.
Han är mer eller mindre total slut. Fan om han inte
repar sig nu då är det kris på loftet. Ja skall
kolla läget.
 
Hemma igen han tar medicinen och vips är det bättre. Jävla läskigt
detta var. Han leker med sitt eget liv. Vilken gubbe han lär
bli när han blir äldre, typ sin far upp i dagen,   Ja så
kan det bli och då får vi ta det då. Nu är nu
och jag får i han medicin. Han har nu
fyra uttag till och det är okej.
Så nu skall vi planer
middag.
 
Potatissallad
med kyckling, så där ingen
höjdare. Jag är nog less på kyckling
kanske. Måste hitta något annat. Ja men nu
blev det kyckling. Ja lite kaffe på det och så är jag igång
igen, film på tv och relaxa i soffan. Detta är nog mycket  bra då mitt
jävla ben brinner av smärta. Hur länge till? Jag bara undrar. Jag vill ha bort
det. Och det är helst i förrgår, tack på förhand.
 
Inget kul men det är tv 4 som gäller i kväll från min säng, min man
kommer så småningom om. Ni är det i alla fll säng läge och
dags att sova senare. Så tack för i dag  och
på återseende i morgon.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0