IKEA dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
191031
 
 
GRATTIS 
 
Edith & Edgar
 
 
DAGENS CITAT
 
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då har min man åkt till jobbet och jag har en stund
för mina saker. Det är en skön morgon med lugn
i kroppen. Jag känner att min  dag kan bli så
bra så. Det är bara att köra på med detta
så själen  får sitt lugn också. Andas
in... andas ut nu är jag ett
med själen.
 
Då kommer
frukosten. Och en
stunds avkoppling med allt
som det innebär. Jag har nu så
mycket att stå i så jag skall välja en
sak senare och det blir super. Låt dagen börja.
 
 
En fika med Camilla på Brinken, Linus är seg i dag, väldigt seg.
Ja vi kan ju forma dagen som man vill och jag älskar när
det är lugnt och stilla. Som nu, tre människor i en
soffa, två håller i varsin kaffe mugg och en
håller en vatten flaska. Hur slappt
är inte det?
 
Jag skall
möta upp Pia utanför
mitt hus så där 11.45 Vi skall
göra IKEA osäkert. Det kan bli kul.
Då blir det ju så här, jag är klar hos Camilla
10.10 och tar Bee hem. Sen hämtar jag nycklar och lite
annat som jag behöver. Nu kommer Pia och jag skall ner till gården.
 
 
Mot IKEA, vi skall allt ta en lunch först. Så vi slipper hela kalaset
tycker jag. Så upp till toppen, här kan vi sitta och ha det 
gott. Jag åt panerad fik med remouladsås, så gott.
Sen en kaffe, dom har inte så gott kaffe på
detta ställe. Jag hoppas att det
är bättre senare.
 
Då skall vi handla. 
Bilder.
 
 
Så hem med detta och så är det då bara att
montera upp det som skall upp.
 
 
Nytt i badrummet och det blev en ny hylla också i vardagsrummet.
 
 
 
Så var det ett kort besök på Aleris. Ingen träning i dag för det går ju inte.
Jag får allt ta det lugnt men vi snacka om att starta upp efter op.
så det är klart. och det känns bra. Nu skall jag ta kaffe
hos Camilla. Hon förbereder massa med
Halloween bus eller godis.
 
 
Hans kompis och
han hade film tema Stae wars
och Batman. Så det är ju bra, man behöver
inte vara blodig zombie. Men det ser bra ut och jag
blir kvar på soffan, mår skit faktiskt.
 
 
Middagen är avklarad och det var ju innan barnen skall ut i kylan.
Dom får massa godis och det är ju kul, massa till
mamma och pappa som Linus uttrycker 
det. Ja nu åker jag hem för jag tror
på allvar att jag somnar
av smärta nu.
 
Kommer hem
så där .... 19.15 och
känner att lite tv på sovrummet är
okej i dag. Hur trött kan man vara? Detta är inte
så bra.
 
  GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0