Vad med Linus

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
191121
 
 
GRATTIS 
 
Helga & Olga
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan ringer 24.00 dags med påfyllning av Alvedon, det är
det man går på nu. Allt blir bra inom sin tid. Jag kämpar
på, men långt ifrån vad Linus gör. Nå väl nu är
det kaffe och så skall vi iväg., taxin
kommer 06.00 och då
skall jag ha en ny
tablett.
 
Kommer
fram vid 07.00 och
så är det full fart, jag hoppas
att allt går bra i dag. Jag känner mig nervös.
Men det hör till vill jag lova. Allt är nytt för mig men tur att
Thomas och Camilla är med mig. Det bär av ner till strålningen.
 
 
Efter en kort stund och lite frukost på 15 minuter tar vi oss
ner till uppvaket där killen är nu. Jag har så mycket
oro och så mycket känslor som bubblar i
min kropp. Vad kommer hända
denna oskyldiga lilla kille?
Han är så fin
Varför?
 
Han 
vill bara åka
hem, han vill inte vara på 
sjukhuset och han vill inte ligga i
denna skit säng. Jo han har humör efter narkos,
det är mormors kille de. Ja hans morbror Jimmie var likadan
så det är släktdrag. Nu skall vi hem han vinkar glatt till alla sköterskor,
" Hej då, ses i morgon, tack för i dag" Ler glatt och vinkar när han åker i
rullstolen ut från avdelningen. Han är ett undantag, han går ner i vikt för mycke
om han är kvar på sjukhuset, det blir mer sen.
 
Nu skall vi hem, han är stolt och glad nu för han har visat mormor
stora skan apparaten. Mormor har fått träffat sköterskorna
som är viktiga för honom och lika dant på avdelningen.
Trotts allt var det en bra dag. Tack Linus för
att jag fick vara med dig i dag. Då
har vi hem resan kvar sen
kan vi slappna
av.
 
 
 Hemma tar vi kaffe och snackar om dagen, jag fattar att detta
kommer bli totalt kaos men inte just nu. Hur är det nu?
Bra tack Mormors krigare, vi kör på och jag
är vid din sida. Love you into eternity
Här efter blev det lite mörkt, 
alla vi fyra somnade.
pang sa det.
 
Efter två
timmars sömn vakna
vi och undrar lite lätt, vad hände?
Ja det kan man undra. Thomas skickar
hem mig så jag kan vila mer, det kan behövas. Kramar 
kramar om krigaren och talar om att jag älskar han. Stänger
dörren och han kommer ut igen och säger att han älskar mig.
fina killen.
 
Jag och Ari snackar lite och det är så jobbigt, jävla jobbigt.
Jag har liksom inget att kunna tillföra, allt ligger hos
läkarna det är galet jobbigt. De enda jag kan
göra är att vara där för Camilla och
Thomas, ja givetvis för Linus.
Nu skall jag äta middag.
Ari fixa pytt i panna.
Gott.
 
Jag upptäcker
att jag har Linus mobil i min
väska, telefonen min ringer, det är en
kille som undrar om hans mobil är hos mig, han
skall jaga pokemon med mamma. Ari och jag åker ner,
han väntar utanför och jag går in. Linus blir super glad, han tackar
mig  och nu kan han fixa med pokemon, Camilla pratar med Ukki och jag går
också ut. Linus kommer igen, kramas och tackar mig, "vilken tur mormor att du hade
den, annars skulle mina pokemon vara borta" Älskade unge, ja dom är nu hos dig.
 
Väl hemma igen så kan jag bara slappna av och njuta av kvällen, den är tuff
och den är tröttsam. Jag skall lägga mig för att kolla lite på TV.
Somnar sött.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0