Ari´s dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191012
 
  
GRATTIS 
 
Valfrid & Manfred
 
 
Grattis
Ari Kangastie
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, nya utmaningar, allt är bara att fylla i. Jag skall nu
starta min dag och den skall gå lite i festen tecken då
min man fyller år i dag.  Men det blir att börja på
morgonen och i dag har jag börjat med
min frukost.
 
Väldiga nysattacker
har jag också så det låter
ju inte så bra vill jag då säga nu
och här. Hoppas det bara var nu. Ja då
skall jag läsa lite om vad som är galet och vad
som är bra. Njuta en stund av min fina stund på
morgonen.
 
 
Jag och min kära man skall nu ta oss över till Nettoton
jag behöver ett nytt tangentbord och då blev det nya
högtalare också. Mina är ju döda. Ja så skall
man installera och se till att allt fungerar.
Ja fint blev det och jag är nöjd tror
jag. Jag skall snart sätta på
 lite musik och höra
på ljudet.
 
 
Helt okej
Jag är nöjd med
alla små detaljer och
mitt högtalarsystem, wow.
Skall nog ställa om den och ha
basen vänd, jag får se i veckan hur
jag gör. Inget bestämt mig är. Så nu
skall jag fixa med kaffe och allt runt om.
 
 
Nu har vi två söner här och har fika på hög nivå
Jag skall nu sätta mig och snacka med
barnen. Barnbarn i mitt hus värmer
mitt hjärta så mycket. Det är
riktigt mysigt att se. Alla
barnbarn på Ukki.
 
Lite kort 
 
Elton, Jack och Olivia. Och Ukki så klart
 
Jerry, Olivia och Jessica
 
Rickart, Jessica, Ukki med massa barnbarn
Mycket lek och klättra på Ukki blev det.
 
Så tacka dom
för sig och jag plocka
in i diskmaskinen och förberedde
mig för att åka mot Haninge. Skall möta
upp Ashani. Hon får en skjuts hem till oss.
Ari är och hämtar Juhani. Så kan jag möta upp
dom hemma i Tuna.
 
Nu skall vi till Kolgrillen i Tumba och äta födelsedags middag
med Juhani och Ashani. Fan vad kul jag känner att det
trotts allt blir super. Min vän Pia kommer också.
Så vi blir i alla fall fem. Vi sätter oss och
Funderar på vad vi skall äta.
 
När vi sitter där
hör jag en röst som jag trodde
jag inte skulle höra i kväll. Men jag vänder
mig om, jo det är Linus. My god det är Linus.
Men hej, hur mår du? Det är bra mormor, Tack, får
man till svar. Familjen Karlsson/ Westerberg kommer
och killen är rätt pigg just nu. Fan va kul.
 
Lite bilder.
 
 
Camilla & Linus
 
Thomas & Ari
 
Ashani & Juhani
 
Jag och Pia och en scampi tallrik
Här blev Linus för trött tröttsamt
 
Nu skall Camilla och Linus fara hem. Dom är trötta och 
det förstår vi, dom kom ju från sjukan i dag. Jag
tycker det var så fint att dom kom, att dom var
där ett tag. Det var en fin överraskning.
Ja det är nästan en lyckad dag/
kväll, sakna min äldre son
med familj bara.
 
 
Då skall
jag tacka Pia för
att hon kom och sen
släpper jag tre killar i Tuna
och jag går upp. Det är inte så mycket
jag kan göra nu. Vänta på att dom blir klara.
Jag kör hem Thomas runt midnatt. Juhani följer
med så jag slipper köra hem själv. Han är väldigt 
omtänksam.
 
 
Nu skall man bara njuta av en god natt sömn.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0