Då skall man igenom denna dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191013
 
 
GRATTIS 
 
Berit & Birgit
 
 
 
DAGENS CITAT
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
En seg och trött morgon, hur fan tänkte jag nu? Jag kom i säng
sent i går och är fortfarande trött för att jag flytta några
timmar hit eller dit. Jag hoppas att det är en 
övergående fas, man blir ju lätt trög
i skallen då jag inte har sovit
som jag skall.
 
Men nu
skall jag ta tag i
denna dag och det
kommer att bli super. Jag
är  uppfriskande och nu har även
min frukost fått sin tid och det är så
underbart skönt. Vilken luft vilken befrielse
det är. Jag är så fri. Min dag är min och den
äger jag för mig.
 
 
En liten snäll förmiddag men bara lugn aktivitet
är vad som är framför mig. Jag tittar lite
sporadiskt på en film som gubben
tittar på och det är ju bra.
Inge allvarligt. Han
vill vill ha 
kaffe.
 
 
Jag fixar
lite kaffe och sen
pratar vi om att fara till Biltema.
Vi tar en lunch där och det blir bra tycker jag.
Så det är bara att fara dit och ha en stund där, man kan ju
hitta något man behöver. Ja titta här gubben. Liten ny skrapa till
spisen med nya blad.
 
Vi går runt sen tar vi påsen till bilen, in på ICAMAXI och handlar
dagens middag. Köttfärs. Min man skall göra spagetti madess 
.Det blir bra, och helt plötsligt blir min man så där
skit trött så han nästan inte kan hålla sig
vaken, Helt otäckt. Vi kommer
hem och han lägger sig
på soffan och
somnar.
 
 
Hemma
det är bara att
invänta att travet tar slut, men
han tittar på det via insidan av ögonlocken.
Dock inte så smart kanske. Men jag låter honom sova
så det är ju lugnt då. Maten blir klar runt 18 tiden så det är okej.
 
 
Jag blir skit trött nu efter middagen, det är så jobbigt.
Man mår nästan dåligt av att vara trött. Illamående
känsla. Den går väl över, det blir sängen och 
lite Beck sen så kan man sova senare.
Jag gör mig förberedd. 
 
Tack för att du kom in
kul tycker jag.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0