En dag med Pia

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
  
 
191025
 
 
GRATTIS 
 
Inga & Ingalill
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ny dag och det är en fredag. Tänk, veckorna bara ramlar förbi
och man hinner inte ens tänka sig för eller inte ens känna sig nöjd
för det man åstadkommer. Jag är ju väldigt nöjd med de jag
har gjort hitintills i mitt arbete som undersköterska.
Jag känner att jag har varit på rätt ställe vid
rätt tid i livet. Jag kan också känna att 
jag har utvecklats till en bra
människa.
 
Saker och
tin är på rätt ställe
och man ahar en hjärna
som jobbar bra. Det hela ser så
bra ut och jag kan allt känna mig nöjd.
Det är likadant med min familj som jag då kan
känna att jag har tagit hand om. Man har fina barn
som utvecklar sig och det känns mycket bra. Jag har en hel del
barnbarn som också gör livet mycket roligare.
 
 
Nu skall jag i alla fall ta tag i min frukost. Jag känner att det är
värt att ta en liten stund vid bordet och känna lugn och
stabilitet. Jag har nu redan börjat planera in mina
dagar på Nacka sjukhus så det är ju bra.
Man får i ordning allt runtomkring.
Dagen har nu sats i rullning,
en sväng till Pia så är man
på banan igen.
 
 
Nu är
det dags att
köra mot port 37 och
Pia. Vi skall på invigning av Dollar
store i Handen. Vilken kö och vad folk. det blir
massa saker som skall handlas. Inte av mig med alla
andra kanske. Jag handla toapapper, sköljmedel och chips.
Hitta gravljus också. Så nu kan man detta.
 
 
Vi tar en fika och springer på en kollega. Så skall vi hem då.
Jag skall ju ha Linus en stund och jag skall med Juhani
till Skärholmen. Nu ringer min son, ja ha nä det år
okej. Åk med din kompis. Jag möter upp
familjen Karlsberg i centrum, Linus
hämtar sina nya glasögon.
 
 
Ja då skall man väl göra en bra eftermiddag / kväll.
Jag skall planera en middag vilket jag inte
kan komma på någon, kan fråga Ari.
Ja ha ja han vill ha pizza. Men
inte jag han kan ju ta det.
Jag skall ha något
lätt.
 
Men det
är ju nu bara att
vänta in han och sen göra
kväll. maten blev två matlådor, ha ha ha ha
Ja så kan det bli och det är ju så det blev och det gick ju bra.
Jag skall kolla in lite tv och se idolerna ja så kanske min man kommer
och lägger sig. Han kollar film tror jag.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0