Hårt pass på vattengympan

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191008
 
 
GRATTIS 
 
Nils
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag fixa mig och se till att vara klar med allt vad morgon stök innebär.
Det är nu dags för intag av min frukost. Jag skall lägga upp lite bilder
på bloggen, men det är strul med internet. Okej kan ju skriva
en lite notis om det på mobilen då.
 
Nu är det full fart på
min sida igen där jag skriver
om min dag. Hur den är och hur jag har det.
Inte alls hur andra har det utan mina tankar och mina funderingar.
Jag tänker inte fundera över hur jag skriver eller hur jag måste skriva för att
några få läsare skall vara nöjda. Då får de skaffa egen blogg. Ja jag skall nu berätta i
efterhand om min vansinniga morgon.
 
 
Som sagt allt fungera bra tills jag skulle gå, men var är min plånbok?
Fan ligger den i bilen igen, jag MÅSTE ha min väska med mig.
Det funkar inte annars. FAN Ner till bilen, nej inte här.
Jag ber Juhani skrapa bilen medans jag åker
upp igen. Letar och letar och nej
inte här den är, har jag kasta
den i påsen hos
mamma?
 
Nej där i
var bara kartonger.
I plastpåsen här utanför då? 
Ner igen kollar nej ingen plånbok.
Hos Camilla, vänta hon är på jobbet, Thomas,
inge svar. Men där är den ju. I facket på bildörren, men
hur kan den ha hamnat där? Fel sida och jag lägger den aldrig
där. Ringer Juhani, han kommer ner.
 
 
Lämnar han och skall nu mor Älvsjö. Vattengympa. Svänger ner mot vägen
jag skall ta mot motorvägen. Då kommer en jätte långtradare. Jag måste
backa 10 meter för att han skall kunna svänga upp, vilken grej.
Kommer ner på E4:an. Här är det lugnt, då rullar vi på
mot Älvsjö. Inga hinder 70 hela vägen. Det är ju
bara att köra ner till vattenlandet.
Skall betala parkering.
 
 
Automaten
är sönder, FAN
Detta var inte så kul.
Det är så att jag har betalat,
men ingen lapp kommer ut. Det
är inte sant, någon måste skämta. Nä det
är så, inte min dag i dag. Skriver en lapp, hoppas det
är en snäll kille/ tjej som kollar bilar. Har mitt vattengympas. trött
trångt stressigt. Alla skall dusch, alla skall klä sig massa folk.
 
 
Kommer ut och ser en liten gul lapp på vindrutan, fan ja jag säger ju det
massa jobbigt i dag då. Ja det är bara att köra hem, nu sitter jag här
har ringt och trotts att jag kan bevisa att jag har betalat med
kortet vill dom inte hjälpa mig. Jag skulle ha felanmält
apparaten.  Ja de skulle jag har haft tid med, not.
Lite sur och lite arg är jag, för beloppet
är katastrofalt, 900 kr. Billigt blev
det. Ha ha ha ha
 
 
Min dag
skall fortsätta inomhus
och bara att sitta i vardagsrummet
resten av dagen. Det är ingen ide att komma
på några utomhusaktiviteter. Bjuda hem någon på kaffe,
Ja Camilla och Thomas med Linus. Så det är skit kul att dom kommer.
Ja vi har lite go fika.
 
 
Så nu skall jag faktiskt hämta en stressad son, han skall till tandläkaren.
Då är det mitt i rusningen och han har missat en buss. Okej
det var en ny variant. Han vill bara köra och jag kan
inte klandra han för det är skit kul. Så han
kliver av hos tandläkaren och vi
ses i morgon. Han åker till
Jordbro.
 
 
Så är det
med det, har en
kväll framför mig. Jag
känner mig mörbultad efter
vattengympan, det var inte så bra då
vattnet är kallt. Men nu skall jag ha en skön kväll,
kolla tv prata med Ari och Pia. Vi skall ses i morgon jag och Pia.
Så det är bra. Tack för i dag då.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0