Ont i dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
191030
 
 
GRATTIS 
 
??Elas & Isabella
 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och det är kalt igen i mitt hus. Det är inte bara
det att jag fryser och kan inte hålla värmen, nä
jag vet också att elementen är kalla. Vi
har skrivit på en protestlista, det
betyder att vi inte gillar att
det är kalt i lägenheterna
på vintern.
 
 
Titta just
termometern - 3
och det känns som - 1 i
huset inte så skönt vill jag lova.
kom just på att jag har glömt att sätta
på huvan på Bee i går kväll. Attans då det var ju
en stor miss. men det är så det är och redan gjort. Det
är bara att skrapa när jag skall iväg i dag.
 
Nu skall jag njuta av lite mysig frukost med skön musik
så hela kroppen faller i dvala för att sen åter
igen komma upp super harmonisk.
Jag kan via dig hur det ser
ut när jag skriver här.
Det är snygg vill
jag lova.
 
 
Har värsta
soft med mjuka ljus
och skön musik. Jag lovar testa
detta det hjälper så mycket för att få sinnes ro.
Det hjälper när man längtar efter dom som är på andra
sidan, det hjälper att få kontakt det hjälper att klara dagen det
hjälper massor.
 
Nu måste jag ta tag i min dag och starta med lite rutinmässiga
saker, duschen, bädda, plocka undan. Jag hoppas att
jag kan nu samla mig och få igång min dag,
kommer tillbaka snart när mitt
morgon röj är klart.
 
Då är jag
klar och skall nu ta
en påtår kaffe och njuta några sekunder
till av skön musik. Sen är jag färdig för att tackla dagen. 
Jag åker nu till Huddinge där jag skall luncha med Majvor.
Vilken härlig dag det blir jag är super nöjd och det är det som räknas.
 
 
Lite sushi och kaffe på maten. Massa snack och massa skratt. 
Vilken underbar människa detta är, så fin och så jordnära.
Jag gillar verkligen hennes sällskap. Jag hoppas
det blir mer snart igen. Nu skall jag hem
och få ta emot lite hjälpmedel så
jag kan fungera efter
operationen.
 
 
En liten
tur med sonen, han
skall övningsköra. Det blir
till Skärholmen. Ja så är det och
så blir det, Pia följer med då jag och hon
tar en fika. Han har lite bissnis att ta hand om,
ha ha. Köpa kläder så klart, Ja det är så mycket
som han har för sig. Vi tar oss hem och Pia till jobbet.
 
Väl hemma så går Juhani till gymmet och jag skall fixa
korv och mos. Det dröjer inte så länge innan min
man kommer hem, han skall bara fixa ett
toalettbesök och duschen. sen är
det tvättstuga mannen.
Så han skall hjälpa
mig nu.
 
Vi går ner
med tvätt och sätter igång
maskiner. Upp och äter sen 19.10 ner
igen och hänger upp tvätt. Upp och inväntar
klockan 20.15 för att byta i torktumlaren. Lite tv
om  Dennis Pop och Max Martin. Skit bra program,
vist ja tvätten. Jag och gubben går ner för att plocka
upp de sista, inget av de som hänger
i torkrummet är torrt.
 
Då skall denna kväll ta slut och jag kan lägga mig.
Min man kommer väl sen kanske. Han har
glömt tiden.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0