Sjukgympa och besök av Pia

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 40, dag 273 på året
 
 
 
190930
 
 
GRATTIS 
 
Helge
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har
jag en helt ny vecka,
det är vecka 40, det är också
en måndag, och sista dagen i september.
Det var massa saker på en och samma gång. Så
jag får börja denna morgon med att säga hej då till september,
där vissa nära och kära har fyllt år, Tindra, Daniel och Jimmie. Sen har jag
också haft års dagen för min puppa som så tragiskt och alldeles för tidigt gick bort.
Fina Emelie, så saknad och älskad . Vi hade några år i alla fall och dom har jag i mitt hjärta.
 
 
Nu skall jag ta min frukost och njuta av den, andas lite en lätt yoga övning
så jag blir ett med min själ. Kan vara bra om vi är på samma tåg.
Så nu lite läsning om allt elände i världen och här
hemma. Min dag är lugn och stabil, jag skall 
inte göra något just nu. Min förmiddag
går över till lunch. Min dotter
ringer hon har slutat
frågar om jag vill
ha kaffe.
 
 
Det kan jag
allt hinna med, jag skall
vara i Tullinge 14.30 å det blir bara
bra. Då skall vi ta ett snack och dricka kaffe.
Jobbig dag i dag. Ja hur är det? Har du fortfarande
influensakänning? Okej jobbigt. Kan vara ett skov på G,
Men shunten har inte ändrat sig nu igen? Okej bra. Nu skall
jag fara iväg, vi kan höras. 
 
 
 
Bee far iväg mot Tullinge. Så skall jag ha lite sjukgymnastik. Det blir
skönt, jag tror att det är bara att jobba på, träna benen, armar,
axlar och glöm inte balansen. Ja den är inte så bra
men jag kör. Hoppas jag inte får ont, det vill
jag inte. Så klar för i dag, nya tider.
Tack och hej då. Då skall jag
hem hoppas kunna
fixa vattenlåset.
 
 
Nu är det så att jag har fått besök, det är Pia som kommer på en kaffe. Det är skit
kul tycker jag, men det är inte så ofta jag bjuder hem massa folk, det är så litet
hos mig så det blir trångt fort. Men nu sitter vi här och snackar om män
som är korkade och otrogna. Vilka svin och vad dom tror att dom
äger. Mycket kul hinner man med på ett par timmar, nu är
klockan 19 så nu skall hon hem. Ja det blir bra detta.
Då är jag på G och hämtar sonen, han slutar
20.00 så det blir mat fortare.
 
 
Jag skall lägga
mig nu och njuta av lite
tv i sovrummet. Det är ju inget
annat som kommer att hända nu så jag
slutar väl här för i dag.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0