Till Sabbatsberg

 
SUPERFARMOR BLOGG
vecka 43, dag 294 på året
 
 
191021
 
 
GRATTIS 
 
Ursela & Yrsa
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har min man
åkt och jag sitter och intar min frukost,
jag är rätt trött men det skall nog gå bra, jag har ju
bara ett läkarbesök i dag, på hjärtmottagningen på Aleris,
Sabbatsberg. Det blir intressant kan jag lova. Och det blir dokumenterat
noga sa dom. Ja men jag skall inte gå händelserna i för väg, jag är fortfarande på morgonen.
 
Njuter av relaxmusik och min frukost i ett sken av ett tänt ljus, det tänder jag
för att visa andar och själar att jag sitter här och kan ta in allt de vill.
Jag skall allt njuta ett tag av denna magiska stund och så
kan jag börja med min dag. Jag har en mjukstart och
det är så skönt. Läsa lite hinner jag också
med, det är sån skön morgon.
 
 
Det är redan strax lunch och Camilla bjuder på den. Tack hjärtat.
Jag skall också ta lite kaffe på detta, sitter som en smäck.
Vi har lite snack hit och dit, det är inte alls så länge
jag kan vara där. skall ju vidare in till stora
staden. Jag lättar från Camilla och
Linus där vid 13.30 tiden.
Då skall jag in i city.
jobbigt att köra
där.
 
 
Men jag
är ute i god tid
och det glädjer mig.
Alltid tiden på min sida.
Går till kassan, anmäler mig
och blir hänvisad att följa den orange
linjen, till väntrum tre. Har jag varit här nyligen?
Ja med Pia i förra veckan.
 
 
Sitter ner och väntar, en sköterska kommer och ropar upp mig, kom ju in
tidigare än vad jag hade tiden. Det är lysande. På med alla pluppar 
nu skall jag göra arbetsprovet, så jag får klartecken för
operation. Det är inte så jobbigt egentligen , men
med smärta i vristen och utsida lår så
kan man lugnt säga att det blev
det mot slutet.
 
 
Då fick jag prata
med en väldigt trevlig och
kunnig hjärtläkare. Jo då jag får
klartecken och det är ju så bra det kan bli.
Jag var klar fort och det känns skönt, jag kan sitta och
ta en kaffe innan jag kör hem. Det betyder att jag skall ser till att
komma ner så pass att jag inte känner vristen, andas och det släpper sakta.
I bilen kommer jag på att jag missa Ipren som skulle ha intagits innan jag cykla.
Undra på att man har ont, vilken miss.
 
 
Lite köer på Essingeleden men annars rullar det på, jo vid Alby på
Hågelbyleden är det alltid kö. Till slut är jag på ICA och
skall hämta dammsugarpåsar , skit bra då kan min
son städa när jag är ny op. Ja det kommer
att vara lyckat att kolla upp, vad
säger man? Återstår att
se.!
 
 
Lämna lite
saker till Camilla tar en
fika och berättar vad jag har gjort.
Det är ju så bra så det inte är sant, jag har värsta
flytet och det är så bra så. Nu skall jag hem med mjölken och
så skall jag göra lite kväll. Kanske hämta sonen, ja det kan ju vara kul eller??
Jag försöker få tag i min man men det är ingen bra ide, han svarar inte.
 
Men nu är det kväll och jag skall försöka sova.
Det är segt och jag har så jävla ont efter
cyklingen i dag. Kollar på tv 
skall försöka somna.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0