Träning

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 42, dag 287 på året
 
 
 
191014
 
 
GRATTIS 
 
Stellan
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
SUPERFARMOR BLOGG
 
Hej hopp ny vecka och massa saker att stå i. Jag
skall nu starta min dag med lite frukost. Jag
skall njuta en kort stund av den för att
sen njuta av lite tystnad. Det
är så skönt. Har du
provar?
 
Jag är
nu redo för mitt
första uppdrag i dag.
Jag skall köra Juhani till
 sitt jobb, för att det är regnigt
och jobbigt ruggigt och för att jag är
en snäll mamma. Det skall allt komma fram.
 
 
Men det var redan massa kö och han kom precis
till jobbet i tid. Vilken tur han har den killen. Nu
skall jag då se till att få min morgon lugn
och stilla, det är ju lite ruggig
dag och man känner
inte för att vara
ute direkt.
 
 
Så hemma
i min varma vrå och
skall fundera på att göra en
lite lat stund för mig. Kan inte vara
fel en måndag som denna. Jag skall läsa
nyheter och sen är det bara att köra på dagen.
 
 
Jag har lovat miss Paakki att komma på en visit,
det är ju bra. Då åker jag dit, vi skall fika och
snacka. Det är så att hon också fyller år
den 12 som Ari. Man får inte glömma
att gratta alla som fyller år. En
sväng till Södertälje då
 
 
Nu så fika
och en tårtbit, vilket
kalas. Ja grattad blev hon i
helgen och hon har det bra, vilken
tur. Då så jag hoppas att det bara är
och fara hem nu, inga svårigheter på vägen.
Sussi skall ju jobba så då åker jag hem. och inväntar
tiden till sjukgympan.
 
 
Då skall jag väl ta lunch? Eller jag hoppas den, 
har ju ätit en tårta den får allt räcka. Jag tar
en frukt i stället. Ja jag kan allt ta mer
kaffe. Det är ju aldrig fel. Så kan
man njuta av den. Det är
stilla och lugnt hemma,
 
 
Jag hör
bara Ashani´s hosta, 
jobbigt och kan vara super
jobbigt för henne. Hon vart sjuk i
lördagskväll. Så fick hon feber och en
jobbig hosta.Men efter som jag är inom
vårdyrket kan man ju assistera, hostmedicin,
Alvedon, Strepsil, varmt te med honung och
massa varma ord. Det hjälper, stackars Ashani.
 
 
Nu skall jag träna, det är skönt innan, men inte efter.
Jag får mer ont och det är då jävla jobbigt och i
kväll är det ännu mer skit. Men jag tar detta
först nu, gympa på hög nivå. Så hej 
hopp nu skall jag jobba. Det blir
en tuff dag detta känner jag.
Vad gör ja då?
 
 
Cyklar, går
på bandet, stärker axlar,
skuldror, stärker knäna och
ben, balansträning, och lite mer
för bäcken och rygg. Hela alltet tar
40 - 55 minuter. Så skall man
dricka vatten.
Ja nu skall jag hem och kolla till middagen,
eller nej jag skall till Juhanis jobb
han skall tydligen göra
middagen. Okej då
kommer jag nu
då grabben.
 
 
Min man
kommer hem för
han har glömt plånboken,
det betyder att körkortet är inte
med han utan hemma. Inte bra.
Han har ju lite tur att han inte glömmer
sig själv kan jag lova. Det är ju bara att
räkna han till middagen också.
 
 
Ja men då gör vi en gemensam middag; jag, Ari, Juhani och
Ashani. En liten komik film som underhållning, inte så
illa. Sen tackar ungdomarna för sig och min man
intar farlig position på soffan ....och där
somna han. Jag har aldrig fel på
den punkten, jag ser när
det är för mycket
för min slitna
man.
 
Nå väl jag
kollar på tv:n i
sovrummet och snackar
lite i telefon med Pia. Jag hör
att min man sover hårt på soffan. Går
upp och skall få in han i sovrummet, men nej då
han tittar på tv;n ja ja ligg du där. Det är ju bara att köra på
för min del, skall sova nu så jag är pigg i morgon.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0