Trevlig dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191020
 
 
GRATTIS 
 
Sibylla
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då så vad mer kan man begära en söndag?
Fint väder? Inte nödvändigt. Massor
att göra? Absolut inte. Go fika?
Ja absolut. Go frukost?
Ja det är viktigast.
Så nu kommer
Frukost.
 
Den är så
god och nyttig att jag
vaknar automatiskt tidigt.
Men vad gör det när man kan ha
en så skön go stund, lite soft relaxmusik
och ljus tänt. Kan inte vara bättre. Så det är bara att
köra på efter detta.
 
Fixa sängen, duschen och så kläder på, ja så nu är man redo för
denna magiska dag. Har lite funderingar på vad jag skall
hitta på. Jag fryser lite mer än vanligt och det är
inte kul. Det blir lite kaffe och lite spel på
datorn, typ candy crush saga. Lite
tv och mer kaffe.
 
 
Min man
lagar lunch och det
var skit gott, jag tror jag
fick mat koma för blev så trött.
Vi är bjudna på middag i dag och det
skall bli super. Ari har beställt chili con carne.
Så vi skall då äta vid fem. Ari spelar och jag kollar på tv:n.
Slapp dag men det är så tråkigt väder, om man får lov att säga så.
Regn, regn och lite mer regn.
 
 
 
Jag hörde en Petter låt tolkad av Miss Li, Vilken text, hon gjorde den så bra.
Låten heter Lev nu, dö sen. Lyssna på den, hur bra som helst.
Här är texten.
 
 
Lev nu dö sen
Ah
Lev nu dö sen
Okej
Jag säger lev nu dö sen
Tänk inte något mer på morgondagen även om regnet ba' öser
Har varit där på botten, ja det löser sig
Det skiftar snabbt även om molnen ligger över dig
Se mig flyga, se mig dyka, se mig glida runt
Rakt igenom, upp och ner, genom tid och rum
Har jag blivit dum? Finns inga hinder nu
Slutet av dagen, jag skiter i vem som vinner nu
Jag har inte någon tid för sånt
Jag måste flytta härifrån innan det blir för trångt
Jag säger som man bäddar får man ligga
Och jag kommer aldrig bli som dom
För nu tackar jag livet
Och höjer mitt glas
Jag tar inget för givet
Baby du och jag
För nu tackar jag livet
Och ingen jävel kan hindra mig
För vem har sagt att dagar som gått kommer igen?
Lev nu dö sen (lev nu dö sen)
Lev nu
 
 
Så nu är
det då dags att
dra sig ner till Brinken och
äta lite god mat. Det är lite ruggigt
ute eller så är det bara jag som fryser. Så nu
skall vi se mysig stämning och massa god mat. Jag 
skall nu se till att det blir full rulle på kvällen så man inte
faller i sömn.
 
 
Kaffe och disken är på så kan man titta på när Linus och Thomas spelat Fourth night
Ja det är lite kul att se vad han är duktig. Jag ser att pappa är också en dålig
förlorare och att han har fört över det lite på sonen. Ha ha ha. Jag
sätter mig och snackar med Camilla, det är så jobbigt för
henne. Ja vem kunde tro detta? Vilket skit.
Vi fikar och snackar, 
 
Nu skall vi lämna
huset för att ta oss hem till våran
boning. Det är ju bara att se till att få sig klar för
kvällen, typ. Jag hoppas att det blir en lugn kväll med tv:e
från sängen. Jag väntar på att Ari skall bli klar med dusch och allt så
man kan lägga sig. Så nu tar jag farväl av denna vecka och denna dag.
Vi ses på måndagsmorgon.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0