Tuff dag med hårt jobb

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 41, dag 280 på året
 
 
191007
 
 
GRATTIS 
 
Birgitta & Britta
 
 
DAGENS CITAT
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det en ny dag och den skall jag börja på rotmos med
min frukost. Jag har längtat efter den som fasen helt 
galet men sant. Vissa mornar är det bara
så, jag svälter. Då skall frukosten bara
fram så fort det går, tar 5 minuter.
Sen njuter jag av den i så
där 45 minuter, det tar
en jävla massa tid.
Så är det.
 
 
Jag skall
nu ta tag i dagen
vilket innebär tvätt. Jag
har som tur är bärhjälp. Så
skall vi nog klara detta, under
förmiddagen. Ja tar lite kaffe när jag
kommer upp. Läsa lite nyheter sen skall
man väl ner igen.
 
 
Då skall man inta en lite lunch och så se till att komma till Tullinge. Jag är
taggad och känner mig redo. Jag tror att jag skall åka lite före min tid,
det kan vara skönt att värma upp innan. Jag kör på och det går
strålanda, så pass att jag  känner mig supernöjd min
sjukgymnast är lite stressad då hon har alla pat.
 själv, jobbigt. Sjukdom, vabb, nerdragningar
allt detta på allt inom vården. Men det
är bra att man kan vara självgående
på gympan. Jag v et vad jag
skall göra.
 
 
Så nu är man
klar, fasen vad jag fryser,
det är ju inte klokt. Jag har jobbat
som fasen men helt plötsligt blev det svinkallt
i märg och ben. Jag kommer till Camilla och Thomas, här
får jag allt låna badkaret. Men det blir inte varmt, vad konstigt.
Hur kommer det sig? Jag behöver verkligen få värme i kroppen.Då
tar jag lite mer kaffe och så skall jag hem få se om det blir bättre.
 
 
Nä inge värme alls, jag far iväg till Skogskyrkogården, min bror skall
få en lyckta och ett hjärta av mig.  Stannar en stund och snackar
lite med han. Tänk om du kunde ha varit här nu, en bror
till och massa kärlek. Men jag kommer ju se dig
snart så håll ut och ta hand om
mamma och pappa.
 
Gregers vila
 
 
Botkyrkakyrka
 
Mor och far
 
Jag skall plocka
Juhani på vägen han
vill också hänga på till mormor
framför allt. Han kände ju inte morfar,
tror Juhani var så där ett år när han dog. Då
är vi på Botkyrka kyrka och här har vi min mor och
far. Saknaden av en mamma som kan ge dig dom klokaste
råden, som fattar direkt vad du behöver, kramas och säger att det
blir bra. Ta tag i mina barn och rusa dom, ha ha ha. Jag kommer och letar
efter er sen men jag har lite kvar här än.
 
Pia
 
Så Pia så klart jag tänder till dig. Blomman är kvar det glädjer mig.
Ha en fin kväll och du kan ju ta sällskap av massa andra
där uppe. Vi får ses när det blir min tur.
 
 
Så skall vi hem, men det är ett stopp till.
Emelie, detta blir jobbigt för Juhani, du vet att han
saknar dig. Men så mörkt ock kallt det var här, massa ljus
som slocknat, vi tänder upp dom. Ja du min fina puppa, du är och
kommer alltid att vara saknad. Fan vad ont det gör, detta var väl i alla
fall inte så det skulle vara. Så orättvis värden kan vara, så jävla orättvis.
Puss puppan och massa kärlek. 
 
 
Hemma till slut där min son drar sig in på sitt rum med ett gond natt mamma.
Ja god natt killen, är det något? Frågar jag, Nä vill bara vara själv.
Ja det vet jag, det är så med dig, du vill dra dig undan när
du är ledsen. Jobbigt, ja jag skall också sova nu, så
jag säger tack och hej för i dag.
 
 
GOD NATT 
 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0