Tung dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191011
 
 
GRATTIS 
 
Erling & Jarl
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är så jobbigt att inte ha sovit som man skall och det
är jobbigt att känna sig trött och seg.Jag hoppas på
att allt runt omkring lägger sig, jag tror att jag
kommer att vara en tröt tjej i dag då jag
är seg som få och trätt som de flesta.
Men jag skall ta mig igenom
denna dag också.
 
 
Nu är jag
i alla fall på g med
min dag som blir lång och så
där tråkig som den kan vara ibland.
Jag skall nog greja denna dag också. Med allt
runt om och man får sålla bland skiten, det finns mycket
man kan bara skippa..Jag tycker inte det är så kul att alltid
'behöva vika för mina åsikter. Att man kan mala på som en trasig
grammofon är ett mysterium.
 
 
 
Två människor jag skulle ha lämnat åt sitt öde för 31 år se. Har i dag 
fått en stor traumatisk åkomma, så dom kan inte skilja på sorg och
elakheter. Dom går ut på att snacka skit och bara trycka ner
oss som stöttat dom i alla år trotts det grova sveket de
gjorde mot mig.
 
 
Jag vet att
jag är en väldigt snäll och
god människa som ser bortom allt som
händer. Jag minns för ett bra tag sen, jag skulle
hämta klinkers från ett förråd som finns där de bor. Jag 
fick höra vilken skit till son jag hade då, han var ett avskum
och till och med en horunge. Jag undrar vem som var hora då? 
Inte jag i alla fall.
 
 
Men jag fick slåss för mina barn hela tiden, det var alltid fel på dom.
En annan gång när min son var ett missfoster var ju när han
hade fått benröta i sin höft. Nu när jag ser tillbaka undrar
jag, vad håller jag på med? Mina barn är det ingen
som skall hoppa på.
 
 
Lik förbannat
är jag tillbaka och stöttar
detta par, varför?? Jag mins
när min dotter öppnar ett mail hon
fått, herre gud vilket hemskt meil för en 7
åring att få. Lärare och skolvakter så get innan
hon han stänga ner det, jag fick hämta en helt hysterisk
unge från skolan. Hon har fått ytterligare mail nu som är helt sjuka.
 
Jag har brutit min kontakt med dessa två människor så många
gånger. men ändå är jag där och lyfter dom. Tänk när frun
var så ledsen, jag hämta henne, hon fick vara hos
mig jag trösta henne. I dag undrar jag varför.
Jag förstår deras frustration , det är
inte nådigt de dom går igenom,
inte alls. Fy fasen helt
otroligt galet.
 
 
Men det
ger dom inte
rätten att kasta skit på min,
mina barn, eller mina barnbarn. Men
om nu paret vill förstöra för mig så bjuder jag
på det. Men jag vet att så är inte fallet. Man kan inte
ljuga för evigt.
 
 
Min långa resa till Norrtälje i dag har givit mig så mycket att tänka
på att det var okej att åka denna resa igen. Mitt huvud är
klart och jag tror att mitt bestämmande är rätt valt
av mig. Detta känns väldigt jobbigt men det är
bara så. Öppna toaletten och spola ner dom.
Jag lämnar dom för gott, jag vet att hon
också bad mig att göra det då hon
fick reda på varför jag var sur
på dom ibland.
 Min dag går vidare, har pratat med Camilla, killen har vaknat och har en
Porta-a-cath in opererad. Den är ju bra att ha då man slipper sticka
han så mycket. Lindrar ju väldigt mycket. Så nu skall han 
snart få komma hem för denna gång. Lilla
killen. Ja jag tror att detta kommer
att gå bra.
 
 
Jag skall
fortsätta min dag
med lite andra saker, eller inte
jag väntar nog. Min man kommer snart
så jag tror att lite kaffe kan vara bra för mig. Jag
har tänkt göra fläskkotletter i kväll så dom är framtagna.
Jag sitter nu och poppar rock för allt vad världen orkar, underbart.
Jag hoppas att det lättar på mitt tunga hjärta.
 
 
Jag hoppas jag kan få en bra kväll, mindre smärta och lite osynlig
icke värk. Ha ha ha ha. Nu kommer min man och vi snackar.
Ja inget är lätt. Han berättar att barnbarnen hade
bakat en tårta till han i går., dom är för
underbara. Det är ju så fint.
Fina tjejer.
 
 
Undra om
han tog ett kort?
Men det har han inte.
Vilken slarver, det är ju ett
mästerverk. Där är det ju så att
nästa tårta dom gör är en hel annan.
Så fint av dom, älskar dom.
 
 
Jag blir akuttrött och vill vila lite efter middagen, men det blev
ju ingen vila jag somnar i stället. Det är inte så kul men
så blev det. Jag tittar nu på Idol, men ligger i
sängen jag är satan så trött. Det är
inte kul alls. Jag lägger mig i
stället och sover, har
hört alla låtar
det är bra så.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0