Var i Norrtälje

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191010
 
 
GRATTIS 
 
Harry & Harriet
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har
jag en torsdag,
denna torsdag är så
stressande för mig för jag
skall minsann åka till Norrtälje på
ett läkarbesök. Men jag skall inte gå
händelserna i för väg. Jag startar med
morgon rutiner. 
 
 
Då är det klart och Jag skall ta ett andningspass,
yoga på morgonen är skönt. Andas lugnt
och länge på varje andetag, in genom 
näsan och ut genom näsan. Så
kommer jag att ha själ och
kropp på samma
våglängd.
 
 
Jag skall
nu sätta på kläder.
Och inta min frukost, njuta
av den. Läsa lite kan jag allt göra
det underlättar lite medans jag äter lugnt
och stilla.
 
Läsningen gick bra så nu kan jag förbereda mig på 
att göra mig ordning för lite sjukgymnastik det
blir att jobba på så jag kan känna mig
säker senare, min balans är
lite si och så men det
blir bättre.
 
 
Så nu
jobbar jag på lite,
härligt. Tiden går fort och
nu har jag kört en timme. Jag skall ta
en kaffe innan Camilla far med Linus till sjukan.
Så kommer Pia dit också. Jag skall åka med henne
i hennes bil. Vi styr nu näsan mor Norrtälje.
 
 
Jag måste bara byta om så jag kan känna mig normal.
Då är klockan ett och vi beger oss. Så bra så
skönt att ha gott om tid, man vet aldrig
kan ju komma in tidigare. Så vi kör
hela långa vägen bort
mot Norrtälje.
 
 
Framme
Då skall jag nu
alltså bara  ta en fika med
Pia först. Måste finnas i huvudingången
som ligger på sidan av parkeringen. Här sitter vi nu,
fikar och pratar om allt möjligt. Så centralkassan nästa och
så är man klar att gå till avdelningen. 
 
 
Här var det på våning 3 så skall jag sitta ner och vänta.
En sjuksköterska kommer och ropar upp, Pia
följer med in. Man skall meta mig,177 och
väga mig, men det var inte bra.
Hur fan kan jag ha gått upp 
12 kg??
 
 
Det låter ju
galet, men det kan
ha med min sömnapné att göra.
Jag får noga instruktioner om hur jag skall ha
apparaten på mig, näs grimma och pulsmetare och
lungmätare och magmätare. 
 
 
Vi skall nu fara hem och det är då lång väg mitt i rusningen.
Men det är bara att ligga här och följa med flytet framåt.
När vi kommer vid Alby vill Pia titta in på EG`s .
Ja det kan vi dom har säkert nudlar som
Juhani tjatar om. Det blev 300
kronor där, men va??
 
 
 
Då så nu
kommer vi att åka
vidare hem så Pia kommer
hem också. Jag skall fixa middag så jag 
stå i köket och steker på pyttipanna. Det blir gott
och  jag är nöjd med det. Snackar med Camilla dom är ju på
NKS Astrid. Pratar även med Ari, berättar om apparaten som jag
skall ha, och det är massa saker hit och dit .
 
 
Jag har lovat att hämta Juhani också. så då får man väl göra det då.
Han kommer ut sent i dag, 20.14 det är alldeles för sent. Jag
gillar inte att få vänta så mycket jag blir trött. Han
kör hem och snart skall jag koppla på
min maskin. Kul blir det 
 
 
Men snälla
sov då, men nej man
snurrar och snurrar det går inge
bra detta.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0