Vara med Pia

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191003
 
 
GRATTIS 
 
Evald & Osvald
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, regnig dag, med 5 plusgrader. Det är inte så lovande men det
är i alla fall en ny dag. Så jag startar med att säga hej då till
min man. Han far nu iväg ner till Eskilstuna. Så jag skall
nu sätta mig och ta ett yoga pass och komma igång
med livet. Själen och kroppen är ett. Nu
till dagen. Det är bara att börja.
 
Frukost.
Det är så gott, 
så nyttigt, så bra. Man 
kan nog säga att man tankar
kroppen på nyttigheter. Så nu kan man
njuta en stund. Det betyder att jag skall äta, läsa
och njuta. Jag är tillbaka om ett tag. Detta tar en stund,
men kommer strax.
 
 
Så nu skall jag köra Camilla till ett läkarbesök så mach i väg till Brinken.
Detta tar inte så lång tid det är ju bara att vänta ca: 30 min, Linus
kolla fiskar och sen vill han kolla in böcker och annat som
finns här. Så kommer hon tillbaka, ner till Brinken
på tår av kaffet och så skall jag iväg mor VH.
Kör nu den vägen jag kan bäst,
slingerbulten.
 
 
Kommer till Pia 
vid 10 tiden, tar en
kaffe och så kör vi till Haninge,
hon skall fixa linserna. Så nu skall vi
allt ha en lunch, det blir en liten fisk så det är
nyttigt. Ja vi knallar runt lite innan vi åker tillbaka
till Pias lya. Då så lite kaffe och så skall vi ju ha lite
fix med papper hit och dit, lite stolpat till samtalen till
läkaren och försäkringskassan. Allt har sin plats och
sina mappar.
 
 
Allt blir hur bra som helst, en kaffe till och så är man redigt pigg.
Pia skall nu bara se till att hon kommer till ro och att allt
annat hittar sin plats. Det är viktigt att få allt
detta på sina platser. Vi skall nu ner 
till ett annat ställe i Haninge,
kolla in lite andra affärer.
ÖB också.
 
 
Där har
dom finalyktor 
som jag införskaffat. Så 
vackert och hjärta till mina fina 
föräldrar och min bror. Jag kommer nog
fixa det i helgen. Så nu skall jag då köra hem, 
det blir en lång väg hem, men det går så fort. Jag kör
över Länna och sen mot Huddinge. Stannar till vid Willys.
En fika hos Camilla och så iväg för att plocka upp Juhani.
 
 
Så nu är jag hemma och det är så skönt, har fixat lite saker plockat upp
det jag köpte. Skall se till att det kommer kransar sen till gravarna,
men det är inte än. Så nu kommer jag att se till att komma i
säng, trött värk i benet. Tar en pling till Pillan. Snackar
lite med henna. Jobbigt är det. Hon har ju samma
sak så det är skönt att bolla med henne.
Nä jag tackar för mig i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0