Är med Pia

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 37 och dag 252 på året
 
 
 
190909
 
 
GRATTIS 
 
Anita & Annette
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och nya utmaningar. Jag skall börja med duschen så den är klar.
Det är ju bra, så nu kan jag förbereda min frukost och njuta av
den, på åter seende om en stund. Är tillbaka och jag
har också fått på mig kläderna. Det är ju lite
ruggigt idag så det är ju skor byxor
tjockare tröja som gäller.
Jag vill inte frysa.
 
Så nu skall
jag njuta av dagens
övningar. Min andnings övning.
Andas in.... håll ... andas ut, upprepa x antal 
gånger tills jag känner mig som en. Njut en stund och så
kan man starta dagen. Allt är fixerat och allt är så bra och jag är redo för
min dag med Pia. Min dotter är på sjukan för vanliga kontroller nu på morgonen, jag
skall kolla henne senare. Då så
 
 
Bädda plocka undan och så iväg mot Tungelsta och min vän Pia.
Vi skall försöka organisera lite kartonger, och flytta några
till Västerhaninge..Ja vi tar lite fika och så först.
Jag såg ett par vita krukor som jag lade
beslag på. Vi fika igen, lite plock
och så kom ett meddelande
från min Juhani.
 Så tråkigt.
 
 
Vi kommer
snacka i kväll, jag skall
hämta han. Men jag skall först göra
klart detta med Pia. Så nu är det bra med kartonger i
rummet. Det blir bra att köra till förråd med detta. Och så skall vi
till VH och hon skall fixa i lägenheten. Så är det tre trappor utan hiss,
och nej det funkar inte för mig. Jag kan inte få upp en enda kartong,
det går inte. Men upp kom de få vi hade med oss. Pia är nöjd.
 
 
Så nu skall jag till Sköndal hämta ett spel som Linus glömde när han
var där i dag med sin mamma och pappa. Jag kan ju bara plocka
upp det när jag seglar förbi. Så nu är jag i Huddinge skall
ner till Brinken med lite saker. Linus fick ute kritor,
kubbspel och en tavla man kastar bollar
på av Pia. Han var nöjd med
det också.
 
 
Då nu min son
nu är det vi och kaffe
på G, min son skall bjuda
på kaffe. Så kul så mysigt, eller ??
Han behöver lite mamma kramar, han
är inte super ledsen men ...... Jag förstår. jag 
Jag finns när du vill prata, men du behöver lätta på
hjärtat. Så nu är det lite neråt. Jag hoppas på det bästa,
kram min kära son.
Då så väl hemma så fixar jag med vita krukor i vardagsrummet,
fick av Pia. Så fint.Har då lite blandat i köket men jag skall
ha gråa och svarta i sovrummet. Jag hade det på
passvägen men sen blev det bara blandat.
Så nu är jag klar och jag kan ta en
värktablett så jag får sova.
Så min son är ute och
snackar med
vänner.
 
 
Ja jag
går och lägger
mig och tackar för
dagen,jag tror att det blir
en ny dag om ett par timmar.
Tack för i dagg.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0