Fest

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190928
 
 
GRATTIS 
 
Lennart & Leornad
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och bara två dagar kvar på denna vecka, ibland
tycker jag att det går så fort, så fort att man nästan
inte hinner med. Jag fattar inte att den är
veckan är slut snart. Men det kommer
ju nya och det är ju bara så gött.
Så jag startar upp denna dag
med lite frukost med min
man och sen skall vi
se vad som
händer.
 
Ja då kan
jag börja min dag
med lite andningsövningar,
det är stärkande för lungor och bra
för själen. Ja det blir ju en dusch också det
tillhör morgon rutten. Så jag har ju ändrat den lite för
förr duscha jag alltid på kvällen, så skönt att lägga sig nyduschad.
Mins att min mamma inte gilla det då jag hade ett rum som låg på gården
över stora garaget. Jag sov inte i huset alltså, på vintern var det kallt att springa
över gården. Men det gick fort.
 
 
Så nu skall jag alltså  ta tag i denna dag och njuta lite av gubbens närhet.
Han skall visserligen kolla trav och vara tråkig men det är ju så,
kan man ju säga, varje lördag. Så en sväng till Camilla
och fixa hennes hår kanske då, jag tror jag skall
ta en kaffe också så klart. Det blir lite
klädprovning och ett tu tre så
är hon klar.
 
 
Hon är fin min
dotter. Hon passar i det
mesta och kan verkligen ta på sig fint.
Jag tror att jag skall köra dom till Söndal. Det är
ett bus väder och det är så tråkigt att åka kommunalt i spöregn.
Nå väl jag far en en stund det är ju bättre att se hur travet går för min man
än att se två yra höns kolla kläder. 14.45 plockar jag upp dom och vi skall nu till Sköndal.
 
 
Jag och Linus tar vägen över Huddinge hem som kommer att gå så mycket fortare.
Det var himla mycket med bilar och köer på E4:n. Så är det nästan alltid
runt Skärholmen och konstigt nog avfarten Telefonplan. Men hem
via Huddinge, bättre val. så kommer vi hem och nu spelar
Ari på datorn, travet vart inte så bra. Men vi skall väl
kolla på lite annat just nu tycker jag.
Planera lite fredagsmys.
 
 
Innan det kan
bli godis är det mat,
Ari fixar gryta så det kommer
att bli super. Ja han hämtar Juhani också
så vi kan äta tillsammans. Super, Linus längtar efter
chips och godis, så han får starta lite tidigare. Jag kollar på lite
TV och Linus ville spela en stund innan goset och sovandet. Jag kolla
på klassfesten och det är ju helt galet.
 
 
Sängen skall komma och här är det trötta folk vill jag lova.
Tar mig till min säng och skall kolla Maria Wern på
TV:n. Linus somna och ligger på soffan. Så
nu är denna dag slut, tack och hej.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0