Fin söndag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190908
 
 
GRATTIS 
 
Alma & Hulda
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja min man sover än han har sovmorgon de lux för klockan är över sju nu.
Han lär väl komma gående snart för så här länge kan han inte sova.
Eller så kan han det, bara att vänta och se. Jag är i alla fall på
G med min dag. Så det känns så där, skulle vilja sova lite.
En bra sömn till klockan nio skulle sitta bra tror jag.
Men man är ju uppe med tuppen för att bli trött
igen vid sex och tretti. Om man inte gör
något blir man seg potatis. Så nu
kommer tröttheten över mig.
 
Men jag  skall köra 
på men min dag för att sova
nu ger en huvudvärk de lux. Så jag är
nu på G på riktigt efter morgonens saker att göra.
Min yoga andning skall jag göra vilket jag slarva med innan.
Rak rygg, andas in, genom näsan, fyll lungor så mycket det går.
Håll andan, andas sakta ut genom näsan. Upprepar proceduren
10 gånger och fyller lungorna allt mer och mer. Blir ett med mig själv
och själen.
 
 
Läsa ny heter skall jag göra nu så jag återkommer strax. Jag tar lite kortspel 
på datorn för att få upphjärnkapaciteten nu på morgonen, den bör ju
vara med under dagen, vi är bjudna på lunch hos Kalsberg så
det låter  kul. Det skall vist bli pannkakor, gott som
bara den. Men först måst vi , jag och min
man, ner till centrum. Jag skall
skicka ett paket och Ari
skall skicka ett
brev.
 
 
Vi handlar
lite också, det är ju helt
galet men det är ju bra. Man skall väl
ha middag i kväll, kanske. Ett par timmar med fam
Karlsber och det känns bra. Lillkorven är relativ pigg och det
glädjer mig. Pappa och mamma är sega som få men uppåt i dag.Ja
så är det kaffe till lilla mig och det kommer att vara så gott, jag bara älskar
kaffe. Vi drar oss hem för min man skall kolla travet, i dag igen. Men hur kul
är det?? Han är helt otroligt jobbig. Vet du han kommer in till mig och säger att det
är ensamt vid datorn, Jaså du. Men vet du jag vill inte kolla på kusar som springer runt
runt  på en bana. Du skulle aldrig följa med mig så jag får rida. Nä det är inte din grej.
 
Nå väl jag kolla på Parlamentet en repris från fredagen tror jag eller lördag,
Lagar lite saker som måste fixas, så kommer middagen, oj är klockan
så pass. Jo så är det. Ja då äter vi väl då. Det råka vara detta
jobbiga program om Wahlgrens på när mor och dotter
är i en mun figth som slutar med att Bianca blir
ledsen. Ari sitter och suckar och pustar,
herre gud lägg ner det är bara
TV sa jag. Då gick han
och spela datorspel
i stället.
 
 
Ja sådan
är han min man.
Ja det blir ju kväll till slut och
man kan lägga sig för natten. Jag sov
40 minuter sen är jag tvungen att gå upp. värker
i benet. Hur fan skall denna natt bli, lite massage och så
provar jag igen. God natt.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0