Jag skall gå ut...

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190926
 
 
GRATTIS 
 
Enar & Einar
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då så ny dag och
det är ingen huvudvärk,
inget ont i halsen men nu är
jag snorig och nyser. Alltid något
på en förkylning. Men detta är lite
bättre än huvudvärk och halsont. Jag
tycker det var jobbigare.
 
Då så frukost är på att göra listen nu så då
är det bara att fixa den. Det blir ett tänt
ljus, relaxmusik och en skön stund
för balansen i mitt inre. Det är så 
viktigt att känna sig lugn och
stabil.
 
 
Så nu skall jag
läsa lite och sen känns på
en liten dusch. Det kommer bli så skönt.
Sen kan man ju undra vad jag skall ta för mig i
dag. Jag skall nog hålla mig lugn och återhämta
mig så mycket som det går, Jag tror att jag  inte
orkar så mycket.
 
 
Läsa lite nyheter och ta en på tår kaffe. Gott som bara den.
Ja min dag är lite spännande då jag skall ut för
första gången på sex dagar. Min vän
Pia skall hjälpa mig att köra
hem varor och sen rar
vi en lunch och
fika.
 
 
Så nu skall
göra mig i ordning, vi
lunchar först och då är Robbans
bäst. Så blir det Willys, jag handlar på
och det gör Pia också. Vi är färdiga jag och
Pia tar oss lite snabbt till Centrum. här skall vi förgylla
oss med kaffe från Sparks.
 
 
Njuter en stund, jag har ju lämnat in mina bots som har gott sönder.
De kommer att bli som nya, så skönt. Höst skon räddad.
Då så hem igen och njuta av lite vila det blev så
mycket på en och samma gång. Men det
kommer går bra. Pratar lite med
Camilla, hon jobbar ju nu
så det är ju bra.
 
Linus tampar i skolan,
det blir jobbigt och han trivs inte.
Det är bra att han kan nå Camilla fort.
Han har blivit sparkad i ansiktet vilket inte är
så kul. Varför skall man göra en sådan sak? Till vilken 
nytta? Har man så svårt att använda ord? Var lär sig barn i skolan?
Var är respekten för varann och som jag hörde mot vuxna också?
 
 
Jag skall ta en tupplur för att hitta lite återhämtning. Jag har så mycket
oro i kroppen och det måste jag hitta en balans på. Det betyder att
jag somnar nu. Så försvann min eftermiddag som ett brev på
posten. Ja hur trött är man? Jag skall hämta Juhani i dag,
han slutar sent så det tar ju en timme hem och
med mig 10 min.
 
Väl hemma så nu skall jag titta lite på TV:n
Sen skall jag sova.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0