Kaffe tåren den är bra

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190914
 
 
 
GRATTIS 
 
Ida & Ronja
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
I natt har det varit kallt i vårat sovrum, vi har nog frusit lite
båda två, jag är dock  väldigt kall. Mina händer är
ljusblåa och fingrarna är stela. Detta är inte
så kul kan jag lova, jag vill inte vara
stel och jag vill inte vara kall.
Så morgon gympa med
fingrarna det blir
bra.
 
Det är ju bara
att köra på med morgon
och allt vad det innebär. Jag skall
också nu starta min frukost. Och så lite
andningar som är bra. Då kan min dag börja 
jag skall läsa lite nyheter så jag är uppdaterad på
världsliga saker. Det var inte så mycket.
 
 
Min hemmavarande son skall jobba så jag köer han och det
är ju bra, för han. Ja det är så en snäll mamma gör
2019 kör ungar dit dom skall, eller? Jo då
det kan jag vist göra, tids nog skaffar
han eget och det blir allt mer
sällan man ser han. Titta på
mina andra barn, dom
har sitt och jag
har mitt.
 
 
Man ser 
dom ibland, hälsar
på har dom inte tid med.
Det är hårt och det kan jag nog
säga att det gör ont i mamma hjärtat.
fyra killar som har sitt eget och två tjejer som
har eget, en bor hemma och ena dotter bor nära.
Det är så det är och det är så det blir. Man kan fika med
henne då. Hon och familjen kommer ibland upp till mig. Massa
hjälp av henne har jag.Så det är okej, sonen som bor hemma har jag
också hjälp utav. Han fixar tvätten, han bär mat kassar och han kan också
dammsuga ibland.
 
 
Ja en sväng med sonen alltså , han skall till sitt jobb. Nu blir det kaffe på
Brinken för att ta svärsonen ut på en resa. Vi åker till Tungelsta. Min
kompis Pia har ett par blomkrukor som Camilla har fått.
Så fick dom ett gå band också. Så nu är det bara
att köra hem då. Hur jobbigt det än blir så
kommer vi att fixa de mesta eller
hur Thomas. Vi stannar
vid Rosenhill. ett
par bullar.
 
 
Tar en fika
med dottern och
svärsonen. Skall ta Linus
till Juhani, han ville fråga en sak.
Lite långsökt men så blir det. Okej vad
skall du fråga han nu då? Juhani kan du komma
och spela med mig när du är ledig nästa gång? Kom så
tittar vi på mitt schema, här kan bli en lucka skall jag komma hem
till dig efter jobbet? Gärna, tack så mycket. Stort smil och en lycklig 6 åring.
 
 
Jag fick väldigt ont i magen så efter att jag har lämnat
tillbaka Linus så åkte jag hem, jag fick sån magknip.
Det är jobbigt ifall man behöver toaletten i så
där en timma. Så nu skall jag vila lite, Min
man tittar på trav och det går så där jag
tittar på Draktränaren med tandlöse.
Jag har inget annat att göra.
Så det är lite skönt.
 
 
Middagen kommer
och det blev stekt potatis
och korv. Helt okej en lördag
som denna. Det är min man som gör
maten han jobbar hårt min man. Eller not.
Men det blir kväll och det är lite Maria Wern och
någon annan polis serie på etta som jag titta på. ;in
man sover redan på soffan. han har i dag sovit med
än 15 timmar, stackars sjuka man.
 
 
Tack för i dag och det är riktigt kul att se dig här.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0