Läkarens utlåtande

 
 
 UPER FARMOR BLOGG
Vecka 36 och dag 245
 
 
 
190902
 
 
GRATTIS 
 
Justus & Justina
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Denna vecka börjar med ett läkarbesök
som jag skall ha. Det är till Skärholmen klockan 9.00
Men först skall jag ta ruta ett, duschen på morgonen. Den värmde
upp min stela och frusna kropp. Då skall jag gå till ruta tre och det är  min
frukost, njuta av den och bara känna välbehag.
 
 
Då skall jag köra till Skärholmen, mitt MR svar skall då vara klart
det kommer att visa att jag inte har problemet där, jag har
problemet i vristen. Men jag är nyfiken i alla fall,
vad visar min MR?? Ja det är inge
direkta köer mellan Hallunda
och Skärholmen på E4.
Det går bara bra.
 
 
Parkerat och
då slår det mig, fan
portkoden. Jag har glömt
portkoden. Ringer Camilla sm tror hon
vet XXXX Okej jag provar. Då kommer en man
som skall in här och jag kommer in i porten. Hurra, då så
upp en trappa, kod till dörren vist ja. Men se där han skall också in där.
Jag kom in hurra, utan kod och allt.
 
  
central spinal                peroneustendinit 
 
Väntar en stund jag är tidig, till slut är det min tur. Jag hoppas att det är bra
nyheter så jag kan starta om mitt liv, Då är jag hos läkaren, han kollar
på röntgen bilderna och det ser inte så illa ut. Men du bör 
operera detta. Här har du central spinal stenos 
( förträngning av spinalkanalen )  och
peroneustendinit ( överbelastning
av sena )
Ja då vet jag.
Vad händer nu? Han
skickar en remiss till nacka sjukhus
och jag blir kallad. Ja ha då så, vi ses inte
mer om detta då? Nej vi är klara. Okej tack och hej.
Då skall jag bara till jobbet och fixa med intyg. Fan jobbigt.
Men det kommer att gå bra. Jag hoppas att jag får lite varma kramar
 
 
Den som kommer först är ju då Cristina på 1C Hon och jag skulle ha
jobbat i dag. Mitt namn står på tavlan, så kul just i dag när jag
kommer och allt. Ja det är bara att köra på då. Fika och
lite snack. Nu skall jag gå vidare, träffa Josef,
Emma, Inga och Catharina, massa
kramar blev det. Nu måste
jag kolla med Eva. O 
Men hon är ju
upptagen.
 
 
Jag kan
ta ett snack med
chefen. Ja då skall det skrivas
massa åtgärder och annat. Det var detta
jag skulle ha hjälp av facket också. Men att ta det med
mig i denna förvirrade situation var ett smart drag av henne.
Men hon skrev att allt skulle stanna upp tills jag är opererad och har
kommit tillbaka. Ja det låter väl bra. 
Så efter en timme med min chef är jag totalt tom i skallen. Helt galet, men sant.
Man skall skriva massa saker hit och dit, Jag var tvungen att svara på hur
jag trivs på jobbet, med kollegor och hur bra jag trivs med chefen.
Det låg nog en baktanke där från hennes sida så normalt
sätt svarar jag  och jag gjorde det nu också. Det
vare litet samtal med SSK Musa också. Han
träffa jag på inne på C. Så skall jag 
hem.
 
 
Ringer Camilla,
hon sitter på McDonalds
med Jessica och Jack. Då
kommer jag dit. Aldrig fel att träffa
Jack det händer ibland. Så nu skall jag köra
Camilla till sitt jobb och jag väntar på henne. Jag
skall tvätta klockan två så det blir att hon och Linus hänger
med mig i eftermiddag. Ja lite kaffe på detta skall sitta fint tycker jag.
Vi kan relaxa lite mellan upp och ner rusningarna jag har framför mig
 
 
Då skall jag nu fixa detta och sen fixa middag till Linus. Föräldrar är
på möte i skolan och sen kommer dom hit för att hämta korven.
Ja han äter makaroner och köttbullar, det är lysande och
sen kommer dom och de åker hem. Jag skall då
passa på att handla och hämta Juhani,
han skall träna och då blir det ju
snabbare hem om jag
plockar honom.
Jo så blir
det.
 
Då så.
Jag är hemma
och skall nu kolla tv när
min mobil ringer. Ja det är min
kompis Pia vi surrar ett tag och det är
massa saker om ditt och datt. Nu skall jag sova,
trött och värk. Varför är det så svårt att lufta kroppen
när jag ligger ner? Det värker satan då.
 
Ja jag skiter i resten i kväll nu skall jag sova.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0