Massa saker i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190919
 
 
GRATTIS 
 
Fredrika
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej Herr X och fru X, och alla andar som till hör ert följe,
kul att se att ni tittar in. Jag hoppas ni vet att
det finns två sidor på ett mynt.
 
Hej där, det är skit kul att så många kommer in till mig och läser,
men här skall ni ha ett syfte att kolla upp min dag, vad gör
tanten, hur  skulle det annars se ut om all bara skall
leta fel jag skriver eller att jag klankar ner på
vissa eller skriver om en skit sak i
mina ögon. Jag har sagt
att denna blogg är
 
 
 
MIN DAG,
MINA UPPFATTNINGAR,
DEN HANDLAR OM MIN VARDAG
 
 
Jag har ingen som helst lust att få alla meddelande och
telefonsamtal om var gör jag skriver si och så. Denna
Blogg har jag för att bara skriva jävla unge skit ner
dig, eller jag orkar inte med massa tjafs från
människor som inte är riktigt krya just nu ,
av vissa orsaker som jag helt
kan förstå.
MEN
 
 
Denna sida är MIN,
Detta är vad jag skriver, detta är vad
jag kan tycka eller känna. Jag har
också känslor, jag saknar
också Emelie, jag är
också ledsen.
 
 
Men ibland
är det bara att andas
och låta det rinna av, när det
handlar om onödigt tjafs om skit saker.
Hoten om att man inte får träffa den eller den,
eller att min familj är skitstövlar, ja kära barn jag har en hel
del så det är ju bara att ta åt sig; Jerry, Jimmie, Rickard, Camilla,
Elli och Robin. För ni hör ju dit allihopa. Och min man, ja han är nog
den största skit som finns, men det är min skit och mina barn hoppa inte
på dom.
 
 
Så konstigt att alla andra har ensamrätt att veta hur jag skall
känna, vara eller ge min ork till alla andra. Jag har inte 
lust eller orka att munhuggas med människor som
inte vet att det är två sidor på ett mynt. Och när
vi ändå pratar om detta kan jag lova att Emelie
är den finaste syrra någon kan ha. Hon gav
mig så mycket glädje från puppstadiet
till vuxen kvinna. Vila i frid
Guld klimp.
 
Nu måste
jag ta tag i min dag
detta fungerar inte, då kommer
jag lägga ner hela skiten. Jag har fått sol i
mitt fönster nu hur underbart är inte det. Jag har också
gjort ett yoga pass för att komma i balans och skita i allt annat
Jag skall nu ta tag i min frukost som blev väldigt sen, inte bra, inte bra alls.
Jag skall bara njuta ett par minutrar och så åter kommer jag, jag skall straxt i
väg och det är då bara att vara klar.
 
 
 
Min bror skall ha höst fint.
 
 
min mor och far skall också ha höst fint.
 
 
Pia fick en blomma.
 
Emelie det är fint hos dig också,
men jag kan inte sätt upp kort för då skulle några explodera.
så jag har varit hos dig och du är så saknad, jag vet att du vet de och
jag hoppas vi kan ses senare i Nangijala, min mamma och pappa är ju där och
min bror, massa andra släktingar både din och min sida.
Tufft är det.
 
 
Jag behöver en kaffe nu känner jag, raka vägen till Brinken. då kan det bara bli bättre.
Ja jag tror det, min dotter har lite ont i kroppen, så det är ju jobbigt när man jobbar, 
Nu skall jag i alla fall njuta av en kaffe med henne. Lite sol och tystnaden, nice.
 
 
Då så jag skall nu träna och då är det bara att sätta på sig
träningskläder och fara iväg. Det är jädra massa
bilar och lite kö men dom bygger ju
om i Tullinge. Men nu är jag
framme. Det blir lite
fler maskiner i
dag.
 
 
Så nu
kommer jag att
vara bra förberedd när
min rygg op. kommer. Nog för att
jag har funderat länge på att detta skulle ske,
mitt jobb på ett äldreboende är rätt tungt. Att min rygg
har gett vika är en sak som jag har väntat på. Det är ju tråkigt att det
skulle hålla 25 år bara, men det är vad det gjorde, så nu får de sätta ett
stag där så det håller.
 
 
Ja nu kommer jag i alla fall från Tullinge, lätt varm men inte svettig,
jag får inte ta i av kung och fosterland, nej nej jag skall vara
försiktig. Det är ju bara 4 månader sen jag blev
sjukskriven så dom jobbar fort. Det är
ju bra. Ja då skall jag väl ta mig
hem plocka skitungen och
sen åka för att äta
middag med
Camilla.
 
 
Thomas
spelar match,
badminton. Så kul att han
är med i serien nu och har matcher.
Han är duktig. Ja det blir inte så sent eftersom
Juhani skall jobba och jag skall till jobbet och alla är fullt
upptagna av jobb. Linus går på skolan och allt. Ja vi tar oss hem 
jag och Juhani, han skall köra lite. Då så är vi hemma, skall upp och ta kaffe
innan jag kommer att kolla på TV:n.
 
Kvällen skall väl bli lite som jag tänker mig,
 Lugnt och stilla, lite mer TV och så
sova. Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0