Mer nyttigheter

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190913
 
 
GRATTIS 
 
Sture
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då är det åter fredag och jag skall göra min frukost.
Inget annat än bara min frukost, jag hoppas att
det blir en njutningsfull stund. Jag skall
inte glömma andningen, den är
livsviktig om man skall
må bra.
 
Så frukost,
och en fin lugn stund
och och jag är ett med mig själv
och min fina själ. Så kan jag starta min dag, 
en dag som går i oros tecken. I dag är det den
dagen då allt är avgörande, så jävla avgörande. Det
är vi mot skiten, och jag skall vara stark mycket stark. Kommer att
ha alla runt mig och det kommer gå bra.
 
 
Men va är klockan redan 10.00 nu är det fan bråttomt, skall ju va i
Tullinge 10.30 hur tänkte jag nu? Ja så iväg, hej gubben 
skall bara till Pia och lämna väskan, titta förbi
Camilla på vägen hem. Så kommer jag
sen. Klarar du dig med din
onda kropp?
 
Ja så iväg
Det blir full fart på tåget
och det skall balanseras och det
skall snurra med boll och det skall ligga på brits
och lyfta ben, full fart. Jag kämpar men det är inte så bra
med vristen i dag. Det är ju städningen i går, det är ju inte så bra och
jag får fan lida dagen efter. Så nu är det bara så, en sak per dag,,,punkt!
 
 
Ja då har jag fler tider och det är bara att fara till Tungelsta, lite långt alltså.
Inte så jävla bra de heller. Hur som måste jag lämna tillbaka väskan
och korgen jag lånade. Träffar på Pia först vid hennes nya
ställe, sen åkte vi till Varpavägen. Det blir lite
packande i bilen då gubben får en
mikro till husbilen.
 
 
Så skall jag hem,
eller rättare sagt till
Camilla och Thomas. Det
är bara en sak jag vill ge Linus från Pia,
han skall lära sig vinter fåglar i vinter. Det kan bli
kul. En ball pinne med mat holkar på. Så det kan ju nästan
bli som på landet. Ja det kan bli många djur som vill äta här.
 
 
Fick bra besked också från läkaren, tack för den vill jag bara säga.
Då kan man andas ett tag till och invänta nästa sak. Ja
vad kommer då mån tro, hittar säkert något i min
rygg eller så.. Nä nu skall vi se framåt.
Det är viktigt och det är vad jag
skall göra nu.
 
 
Min kära man
vad vill du äta i dag,
vadsomhelst utan att jag behöver
göra något. Okej Pizza blev det så nu skall vi äta.
 Äter tillsammans och det känns så bra. Blir lite seg så klart
men det är ju så på kvällen. Det är nu dags att ta det lugnt, kolla
tv också i säng. Mer tv här och jag somnar nog snart.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0