Min man kommer hem

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190927
 
 
GRATTIS 
 
Dagmar & Rigmor
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Att börja
på en ny dag, helt
oskriven är så underbart, jag
kan göra vad jag vill med denna dag.
Hur bra är inte det? Jag tror att det finns vissa
om läser om min dag kan hålla med mig. Jag är är helt
övertygad om att många tänker till och tycker , > Men det är
ju så, jag styr min oskrivna dag<. Och apropå mina flitiga läsare, 
du som alltid läser, så kul att just du är hör. Säger det ibland men jag
tycker det.
 
 
Jag har haft ett par andra inne lite nu för att hitta fel som jag skriver eller
om jag nämner Herr X eller någon annan. Nä jag  har inte tid med
sådant trams, jag skriver om vad jag vill i min blogg, och det
är bara sanning som står här. Att människor orkar som
jag har sagt det finns alltid två sidor av ett mynt.
Det är ju tur då att jag vet om båda sidornas
version så jag kan ta ställning av detta
runt om, om jag nu skulle vilja.
 
 
 
Men jag har
så mycket runt om
med annat så varför slösa tid
om detta? Jag vet ju sanningen och jag vet
omständigheten så nä. Inte sant är dock att så många
ramla in och läser min blogg. Varje gång jag nämner ett visst
ämne så stiger mina läsarsiffror till höjden, snacka om lyft. Ja jag 
tycker i och för sig kul att ha fler läsare men det är inget jag siktar emot,
då hade jag skrivit om en helt annan historia. Kanske otrohet, svek och så
mycket lögner.
 
Nä jag skall hålla mig till min dag här nu, som kan bli så mycket, det är freda,
min man kommer hem. Jag kan krama om min dotter i dag, jag skall
kanske handla med min man och massa annat. Nu först skall 
jag jobba i mig lite frukost och njuta av den. Jag skall
läsa lite nyheter och se vad världen har för sig.
Nu skall jag se till att jag blir en med
min själ.
 
Andnings yoga.
 
 
 Jag har alltså en fredag att ta hand om, den kan ju innehålla
vad som jag har inget planerat och inget som skall göras.
Kan bli fika hos dottern eller middag med mannen.
Vem vet? Jag kan ha massa superis i
rockärmen.
 
 
Då så kan
man göra en bra dag och
njuta av livets gång med allt var detta för
med sig. Jag har en lite sak att stå i och det är ju att
plocka Linus i dag. Han slutar lite för mamma i dag. Det är kämpigt i
skolan, orken tar lite slut och han blir så lätt arg på sig själv. Lille mannen jag
hoppas det blir bra och att det blir bättre fort. Skiten skall ju bort på ett eller annat sätt.
 
 
Men det dröjer en timme innan mamma kommer, han har som sagt
humörsvängningar och ett tu tre så är han skitgrinig. Men det
är bara att skita i. Vi fikar och sen kollar vi på
film "Unga Astrid". Den är så bra, den
är så skit bra. Jag hoppas
att alla ser den, vilken
hårt liv, vilket
liv.
 
 
Astrid har
en hård och orättvis
bakgrund som den envisa Astrid
ändrar på Hon visar redan här hus stark
hon var som ung, fast det är dramatisk film så
vet vi alla som kan Astrid Lindgren var en envis och mycket
begåvad ung dam.  Resten vet vi med massa böcker och filmer.
 
 
Go fika med paj och glass, ja det blir som vi räkna med och det är skönt.
Nu skall jag hem och kolla in en sovande gubbe tror jag, han kan
ju vara vaken också, vi får allt se. Vi skall hem och vi skall
se till att det blir en middag för två ute. Han tittar
färdigt på en film och jag blir seg. jag är ju
inte fullt frisk, men detta skall nog gå.
 Han är som sagt vaken och
i kväll skall vi handla
tillsammans.
 
 
Så 19.00
är vi vid Pong och
skall äta. Det blir Asiatisk
mat för det var jag som fick bestämma.
Så vi blev mätta och så var det bara att gå
in och handla, jag har en lista så det går otroligt
fort eller för att vara Ari så blev 30 minuter lång tid. Vi brukar
dra igenom en affär på max 10 minuter nu blev det en låååång tid för Ari.
 
Väl hemma så skall allt in och han skall kolla in lite på datorn. Jag packar in och så 
är man om ännu mer segare. Trött och sliten lägger jag mig på soffan
och kollar på Idol, jag missa bara Tusse så jag såg alla andra,
somnar dock innan själva resultatet. Så det är ju helt makalöst,
den tjejen som åkte ut, vilket jag då såg, är ju skit bra.
 Man vet aldrig hur folket röstar.
 
Nä nu somnar jag om, gubben
får stänga TV:n
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0