Nyttig sjukgymnastik

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 38, dag 259 på året
 
 
190916
 
 
GRATTIS 
 
Dag & Daga
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny vecka
med helt tomma blad,
det ligger lite sjukgymnastik
och det ligger lite kompis träffar.
Jag skall inte sprinnga i förväg och avslöja
mer så jag tänker nu ta en måndag som är helt ny
och ofläckad. Som du ser högst upp är det vecka 38,
dag 259 på året i dag. Det är början på hösten och i dag har
jag inga stormvindar eller kyla.
 
 
Solen år där uppe syns ibland bakom små gråa moln, det är
11 grader  och solen skall lysa under dagen, det kan
komma upp till 14 grader i dag. Så skönt,
10% neserbörd, den tror jag kommer
senare i kväll.
 
Då så min
dag skall börja med frukost,
så god och underbar frukost. Jo den
är fantastisk, fattar inte de människor som skippar
denna underbara sak,  Nu skall jag njuta av denna och
återkommer inom kort.
 
 
Hela morgon processen är klar och det blir bara att
sköta en morgon syssla som är tvättstugan.
Det är lite jobbigt då jag är lite haltande,
det är smärtsamt att ha fysiskt
tunga saker att stå i. Det 
är lika jobbigt att
städa ett rum.
 
 
Men
om man inte
fixar detta är det ju
så att det blir jobbigare att
städa mera. Så fixa med ett
rum eller så är ju bra om man nu gör
det ofta. Tvätten är ju lite med saker och
detta upp och ner saken.Men med kaffe pauser
blir det så bra, kanske.
 
 
Det är i alla fall klart till 11.00 så nu kan jag ta det lite lugnt,
sjukgymnastik är det som gäller klockan 13.00, så
nu är det bara att köra på med lunch och
mer kaffe. Kommer till Tullinge lagom
till 12.50 så man kan börja med
uppvärmning. Så är det ett
styrkepass, balanspass
och stretching.
 
 
Så blir det
en kaffe hos Camilla,
dom har ju varit i skolan och på
jobbet. Så sitter vi här och funderar på
hur framtiden skall bli. Hon pluggar ju också,
det är ju massa roliga saker och helt underbart
att hon fixar det tycker jag, topp betyg på insända
uppgifter. Skitbra. Go girl. Ja det är ju kul.
 
 
Hon har ett APT i dag så jag skall invänta Thomas så jag
hänger lite med Linus, typ 3 minuter. det är ju massa
saker som föräldrarna skippar, helt okej. Jag finns
där om jag behövs, men Thomas är där hela
tiden. Ja jag blir kvar och snackar lite
med Thomas om hans dag,
Linus kommer hem
och har polaren
med sig.
 
 
Det blir lite
spel snack för
Linus vill ha ett spel
nerladdat. Pappa kollar om
det funkar vilket det inte gör. Han är
duktig med teknik denna lilla kille, han, Jack
och Hayli är väldigt duktiga att lösa saker med hjälp
av tekniken. Dessa barn kommer att gå långt. Det är en sak
som är säkert. Så nu skall jag hem.
 
 
Jag skall snacka med min man också. Det är helt galet vad människor
är helt knasiga. Om man får en kasse med saker som skall vara
till en grav, typ marschall hållare, en julgran. Skall man då
be hela värde dra åt helvete då? Nä man tackar och
sätter det på graven. Snacka om otacksamma
människor. Jag är mållös . Men så är
det och så blir det. Jag tror 
jag inser problemet.
 
 
 
Dom måste ha
något att snacka om,
det går inte att ha en vanlig
kommunikation. Nej här skall det finnas
människor man kan säga fula saker om och då
mår man bra i själen. Ja varse gå jag pallar mer en så. Jag har
ju trumfkort på min hand.
 
Nä vilket skit nu skall jag kolla färdigt
på IDOL skiter i allt annat.
Tack och hej
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0