ÖNH i Vårberg

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190903
 
 
GRATTIS 
 
Alfhild & Alva
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Upp tidigt och låta
Juhani köra lite han börjar
sju så jag är snäll mamma i dag,
eller jag är alltid snäll, för snäll. Önska
jag hade mer krut att säga ifrån. För man kan
inte vara till lags för alla när man mår som en pissråtta
själv. Jag har tänkt tanken, undra hur många av mina barn eller
respektive följer mig till Nacka när jag skall opereras? Eller i dag när
jag skall kolla upp min sömn apné?? 
 
 
Bara en enkel fråga, vem kommer hem och hjälper mig att städa, bära tvätt
ner till tvättstugan, vem? Ja den som alltid hjälper mig kan jag inte räkna
med nu, hon vet ju inte på vilket  ben hon skall stå på. Men vad gör
det, jag är i alla fall väldigt snäll och gör det mesta som jag
hinner med. Nu är det ju mitt ben som jävlas mer
än någonsin. Satan i gatan säger jag bara.
Kan någon ta bort min smärta?
Jag har mycket hög
smärtgräns
MEN.....
 
 
Ja ja 
Nu skall jag
i alla fall ta mig en kaffe.
Har ju redan ätit massa på vägen
till Juhani´s jobb, så det är en kaffe som jag
vill ha. Men det går ju inte, jag har ju diskmaskinen
på då kan jag inte sätta på kaffehurra. Men snälla, hur tänkte
jag nu? Inte alls som om det skulle vara en nyhet dessa dagar. Nä
då får jag allt vänta då. Jag hoppas det blir kaffe innan mitt läkarbesök.
 
 
Oj jag håller på att missar tiden, helt otroligt jag glömmer helt klockan.
Ja ja det är bara att hoppa in i Bee och gasa, mot Vårberg.
Jag tror jag blir lite sen, svänger hit och dit och så
är jag på plats. Upp till ÖNH mottagningen och
se där läkaren är sen. Jag tror jag kan
pusta ut.Själva undersökningen, 
ja kolla halsen och näsan.
Blir skickad vidare.
Till Norrtälje.
Kul.
 
 
Då så till
Heron, möter upp
fam Karlsberg. Vi lunchar
och Pia kommer också. Så kommer
jag på att min tid hos sjukgymnasten är nog nu,
eller snart. När var det? Jag fattar inget, jag tror att jag är
helt borta i skallen nu. Jag undrar, vad är det för tid jag har, 14.30
så klart jag hinner inte dit, jag ringer, kan jag flytta tiden? 30 minuter
tack då hinner jag.
 
 
Så pusskalas hej då vi hörs senare i kväll. Jag rusar till Tullinge och
hinner med 10 mins marginal. då hinner jag andas. Nu är det
min tur, ja det blir nog lite att göra med dig. Vatten gympa
för ryggens skull, lite övningar här hos mig för att
se att du gör rätt. Låter bra då så då kör vi.
Tack för besöket välkommen åter.
Ja jag får allt se till att göra
för mig nu också.
 
 
Hur svårt
kan det va? Jag
fattar inte jag är så ledsen
och så ledsen. Här kämpar jag med
mina åkommor och hoppas jag kommer bli bra innan
jag dör, men det är inte tillräckligt. Jag skall stå ut med mera skit,
mera idiotier och så skall jag bara skita i det. Ja andas PH andas. Jag
som gjort så mycket till den ena och den andra men nej inte tillräckligt. Som jag
nämnde har jag fått lite fler läsare på min blogg, det är människor som letar efter
om jag skall skriva om dom. Eller gråta en skvätt över lögner och skit dom
sprider. Men nä jag är inte så låg. Vågar man in te frånta mig så ...
Hej då. Här har ni inget att göra.
 
 
Jag äter middag hos Camilla och Thomas i dag, det är planering
för morgondagen. Jag tror att jag är lite mätt fortfarande,
lunchen var lite sen. Men det är ju så gott, lite
kommer ner. Ja så är det och så blir det.
Lite tv och lite annat.
 
Drar mig hem, skall sova och
vara pigg och glad i morgon.
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0