Skön dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190906
 
 
GRATTIS 
 
Lillan & Lilly
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då så Mannen är i väg och jag skall dra igång min dag.
Frukost klar och jag an nog säga att det är skönt
med en ny dag, varför? Jo den är ju tom.
Jag kan fylla den med de JAG gillar
och tycker om. Utan att fråga
andra eller ens bry sig
om andras tycke.
Min dag mitt
liv.
 
Jag skall
börja med frukost och
en skön stund på en tom balkong.
Jag har ju tagit in mina blommor så dom
slipper stå i regn hela hösten. Det är ändå solen
som räknas för dom. Mammas och pappas lyckta står där
men det är okej man kan tända ljus i den där. Jag har mina solcells
lampor också.
 
 
Ja det sluta regna när jag kom ut, det var ju mystiskt. Vad kommer
de sig av? Det skulle ju regna på morgonen så kom igen jag
vill mysa här i regnet. Det är så skönt. Då så njuter av
kaffe och min morgon.
 
 
Jag skall
inte göra så mycket
i dag då jag kan behöva ha lugnt ben.
Men jag behöver komma till Camilla en stund.
Det blir en snabb stund, familjen har en tid på NKS i dag så
jag tar en fika där också. Hela förmiddagen var bara skön lugn och kaffe fylld tid.
 
Då har jag en lunch att göra och det fanns ju kyckling kvar så den värmer jag.
Kollar TV:n och skall ha en eftermiddag på soffan. Middagen som
kommer och förbereds är korv och potatis. Det är helt
okej en torsdag. Jag får besök också av
Camilla och Linus. Det hade
gott så bra på NKS.
 
 
Nu har vi lite tid
på oss tills Thomas kommer
och hämtar dom. Ja vi kollar TV, spelar
spel och lägger pussel. Vilken kväll det blev. Ja det är
bara att man får tiden att rinna iväg, jobbigt om den är seg och tar lång
tid på sig. Jag hoppas att man får en bra kväll också. Hej då killen nu ses vi någon
annan dag. Ha det bra på skolan i morgon.
 
Jag tittar vidare på TV:N och snackar med Ari. Han är trött och seg i
dag och vill lägga sig. Men då vaknar du 3 på natten
du måste trötta ut dig mer. Så kommer du
 att kunna sova lite till.
Det blir bra
 
Jag gör
kväll och skall
nu ligga och kolla tv:n
från sängen.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0