Våffeltårta

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190915
 
 
GRATTIS 
 
Sigrid & Siri
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en grå dag i dag har regnat och det skall
nu bli lite uppehåll. jag har 12 grader och
det är ju bra, det regnar inte i alla fall.
Jag skall läsa nyheter och
njuta av min enormt
goda frukost.
 
Skall andas
och bli ett med min
själ,dagen kan börja.Det
är en lugn och bra dag som leder
till att man har en bra morgon, min man
är också vaken så han funderar på att ta en
promenad, men du kolla ut det är storm.
 
 
Jag beslutar mig för att ta lite lånade saker ner till Camilla och en fika
med henne, hennes man är på en skuff så jag skall hålla henne
sellis en stund. Hon fixar en våffeltårta och den tar vi
tillsammans med fina grannen Ove och Ingela.
Så kommer Thomas också så lagom. Ja
detta blev ju lyckat.
 
Handlar på vägen och
så ringer jag mannen som
skall komma ner till mig för att hjälpa
mig upp. Han ställer mikron i sin bil och
kommer upp sen. Jag lägger mig på soffan och
han skall spela på datorn. Där blir han nu hela eftermiddagen,
14 - 18. Då går jag upp och gör maten, men den kan jag göra säger
han, nej lilla gubben spela du du har bara suttit där hela dagen ( 8- 18 totalt)
 
 
PH morrar och när maten är klar tar jag min mat och sätter mig att
äta, han kommer lite lufsande med sin tallrik. Men alltså, ingen
dammsugning, ingen plocka undan,ingenting kan
han åstadkomma. Helvete vad jag kan bli
galen, riktigt galen. Sen efter maten 
lägger han sig på soffan, pang
sover på tre sekunder.
Snälla.......
 
 
Jag tittar på
tv:n i sovrummet, han
kan snarka där ute det skiter jag i.
Hans intressen är så långt från mina så det är
helt galet. Han har mig bara som städerska, tvätterska, matlagerska 
och jag får inte glömma handla för det är så onödigt. Jag blir riktigt arg.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0