Vatten gympa

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190911
 
 
GRATTIS 
 
Tord & Turid
 
Grattis 
Tindra
 
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då har jag en onsdag, inte vilken onsdag som helst mitt barnbarn
Tindra fyller år, jag har skickat ett packet till henne, hon läser
mycket och gillar böcker om hästar. Så det är ju hur bra
som helst med de då.
 
Jag jag har duschat och sitter nu och tar tag i min dag. Njuta av
frukost och så skall jag packa i hopp mig är att ta mig
till vatten gympa via sjukgymnasten. Det är mer
förberedelse inför det som kommer sen
efter operationen. Ja så skall det
va, så det är  bäst jag
snabbar på nu.
 
 
Ja då
skall man hitta
en plats till Bee. Det kan
ju vara svårt då det verkar vara fult.
Men titta här har jag en, smal och trångt, men
WTF jag kommer in här. Det är alltid bilar som inte vill
att man skall stå bredvid, men gissa att jag kommer in här.
 
 
Då kommer man in i en stor entre med en reception. Liten 
nonchalant tjej står där och frågar, om jag inte fått
koder och vägvisning. Jo det har jag, hon
tyckte att jag skulle läsa på den.
Okej ursäkta att jag störde
dig då svara jag.
 
 
Jag går ned
en trappa och sen är
det bara att klä av sig. Dock
har jag inge lås för de har Ari med sig
till Ärla. Så jag lämnar bara kläder här och
sen tar jag mina värdesaker i handväskan med mig
in till bassängen. Så är man här, sitter på en bänk och
inväntar tiden. 9.45
 
30 minuter intensiv träning det vara skönt men sen blev
det helt galet, i omklädningsrummet, massa folk
skall duscha och så skall massa folk försöka
klä på sig, vet du man var lika blöt på
kroppen efter duschen som
när man försöker
torka sig.
 
 
Då när jag
är klar så kommer jag
på att jag åker hem först innan jag
åker till Camilla. Pilla kommer inte i dag hon
fick sitt nytt jobb så hon jobbar nu. Men det gör inget jag
kan träffa henne på en helg.När jag svänger ner mot Tumbavägen
ringer Juhani, det går inte han vill komma hem, han vill att jag plockar honom.
 
 
Det är självklart, jag kommer om 15, men vi pratar hela tiden och jag
berättar vart jag är så han vet att jag kommer närmare och
närmare. Till slut på 10 min kan han sätta sig i bilen, oj
nu är det jobbigt. Min kära kille. Älskar dig säg till
om jag kan göra något. Vi tar en sväng
till Camilla han kan lägga sig på
hennes soffa.
Vi beslutar
om att ta en sväng hem
nu klockan 17 så jag hoppas att det
bara blir okej med Juhani, detta känns inte så
bra. Men skit i de, jag har en kille med mig hem i dag, undra
om han vill sova här nu. Han har ju prövat ett par gånger men det går inte
så bra så vi tar en test i dag. Vi skall ha lite mys i kväll med chips och jag skall ha kaffe 
till tusen. Ja då gör vi kväll då Linus, känns det bra? Då så detta kommer att gå hur
bra som helst.
 
Eller inte, jag får ringa till min dotter och han vill åka hem. Det blir så det
är helt okej. Nu var mamma och pappa Karlsber och handla så
det var ju ingen om väg eller så, Det känns bara tråkigt
för mig. Men jag vet ju varför, han har ju bundit upp
sig vidföräldrarnas oro, han känner det och
det är absolut inget man styr över, detta
händer bara. Han kommer en
stund i morgon, ses då
lillkillen.
 
 
Så nu
gör jag kväll,
jag är rätt trött, massa
värk så man blir bara trött av det.
Tror jag somna väldigt tidigt, för jag vaknar
helt plötsligt klockan 02.00 så det är ju galet. Lägger
mig igen hoppas jag kan somna, nä hä kollar på NCI två avsnitt.
sen så tack och hej.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0