Vilken kväll

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190918
 
 
GRATTIS 
 
Orvar
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagen är på G och jag skall äta min frukost. Jag känner mig
super vakuum i skallen. Nu har någon i min närhet smitta
ner mig med förkylning. Det är inte snällt, men vad
gör det? Jag är ändå hemma. Så min frukost
den skall jag nu inta och njuta av.
Lugnt och stilla, andas in
andas ut, jag är en.
Så nu är jag 
på G.
 
Läsa lite
på FB, och andra
nyheter. Finns det något spännande?
Har det bombats eller misshandlats någonstans?
Världen är helt galen, totalt galen. Som om människor njuter 
av detta, men va fan. Nä vilken korkad värld vi lever i. Så nu undrar jag,
mamma hur är det hos dig? Kanske skall komma till dig snart, det verkar rätt bra
där, lugnt och harmoniskt. Så skönt.
 
 
 
Ja min dag är på G och jag har fått andra saker att stå i, lite mer viktiga saker.
Världen kan stå och brinna för min är det inte viktigt. Jag är redo 
för min uppgift i dag och den kommer ingen att kunna 
rucka på. Jag är så nära nu att inget kan
stoppa mig. Då så då kör jag
med hela hjärtat på
rätt ställe.
 
 
 
Jag har
mig en lugn och
skön förmiddag med
inga som helst stress så
jag kommer att ha det så skönt.
Kaffe och bara ta det lugnt, snackar 
med Pia och det var roligt, hon har blandat
lite tider hit och dit. Ja hon skall ju till mäklaren
och sen skall vi ses hade jag tänk.
 
 
Det blev jag som skall köpa blomma till Catharina,
hon skall ju sluta här nu i dagarna. Så tråkigt
och så jobbigt, hon är ju hur bra som
helst. Ja jag skall bara luncha med
Camilla som skall hämta Linus
från skolan sen. Ja jag 
kommer tillbaka.
 
 
Då skall
vi se Pia och jag
är och handlar blommor,
jag skall ju ha till gravarna och
det är ju viktigt. Även då blomman till Catharina.
Så Pia hitta en klocka till sig så hon kan plocka med sig sen.
Då är vi klara två timmar senare, jag skall tillbaka till Camilla för en extra
kaffe och då sitter hon och pluggar, fan var bra Camilla, du bör fixa detta också
det grejar du. Vilken härlig utmaning.
 
 
Ja blir ett tag hos henne då hon visar vad man kan göra och
hur detta kan hjälpa henne och sina kollegor på förskolan.
Ja jag har då aldrig blivit så impad, med tanke på
vad hon går igenom just nu. Det är skönt att
hon har hittat en sak som kan göra
henne bättre.
 
Jag skall hem
nu och här sitter snor
ungen med super täppt näsa.
Jag vill inte bli sjuk du får inte smitta mig,
Jag skall inte bli dålig det har då inte jag tid med, jag
skall ju fika till höger och vänster. Hoppas det funkar med alla knep
jag har. Gör middag till min man som kommer om dryga timmen. Det blir
intressant, Jag skall fixa med  marschallhållare på söndag.
 
Då så kan vi göra lite kväll gubben? Jag är ganska seg. Har inte så
mycket ork i kroppen. Tror du och lilleman har smittat ner mig.
Jag skall nog ligga här och kolla tv:en. Skall bara sätta
på diskmaskinen. Så ja ha är det trav, tyvärr inte
mitt intresse, jag kan ju titta i sovrummet, du
kommer sen gubben? Jag då så
kollar på Anders knackar
på, han är hos
Dogge i
dag.
 
Men mina
tankar är på helt
andra ställen, Camilla har fått ett
så avskyvärt mess av Herr X . Det är så tragiskt
att denna man skall dra ner alla för att han har stor sorg.
Det är så sjukt. Så klart han är ledsen, lika så fru X Men det blir
inte bättre av att han vänder alla emot sig. Just nu är det två viktiga saker
som är i han skalle. Ett fru X är inte längre med på minnessidan. Det går inte att
smutskasta alla andra där. Denna sidan som finns är till för alla fina minnen var och en har.
 
 
Nummer två är en kasse med marschallhållare i, det skall till graven
nu i vinter, Vad är det för problem? Jag fattar inte, mitt mess
jag fick, alltså va???? Nä detta är inte hur man behandlar
sin sorg, fan det är läskigt, han kommer inte orka
om han skall fortsätta leta fel hos alla.
Ja vad skall man säga??
 
 
Min man kommer och lägger sig
så nu skall vi sova.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0