Äntligen får jag se han

 
 SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 16, dag 104 på året.
 
 
 
200413
 
 
GRATTIS 
 
Artus & Douglas
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej,
har nu en
fin ny dag att
ta hand om, det kan
ju vara en skön måndag
eller en jobbig dag. Skall ta adjö
av påsken och sen skall man ta i tur
med en ny vecka. Jag skall börja med en
lugn och skön förmiddag med min frukost i
första hand. Njuter av den och mitt sällskap i
dag är ju då min man, det är ju bra de.
 
Några nya saker som man skall tänka på och det är ju att 
dagen kan vara lite jobbig och smärtsam, jag hoppas
inte de men så kan det bli. Då var jag klar med
min frukost och kan lugnt luta mig
tillbaka i stolen och andas.
Det är så bra och
så skönt.
 
Hoppas
på denna dag, jag
känner att det är så viktigt
att man är positiv inför en ny dag,
man släpper allt gammalt och tar i tur
med allt nytt. Då är livet som bäst. Jag har
en skön känsla i min mage i dag och det kan
vara positiva saker om Linus eller? Ja det är ju
här mina tankar är, i går hade jag ett litet brake av
en skön liten dams röst som pladdra på med hela
hjärtat, det lätta ju massor då.
 
Då kommer ett samtal från en ledsen kille som gråter och längtar
till mormor, men älskade barn, gråt inte jag kommer och
träff dig i dag, jag kommer hem till din efter tvätten.
Kan du vänta till dess? Ja snyftar han fram.
Där brister mitt hjärta en smula, jag vill
inte att barnbarnen skall vara
ledsna. Det blir inge bra
då för mig. Men jag
skall till Brinken
efter tvätten
 
Han
lugnar sig
och vi kan säga
hej så länge. Det blir
massor att stå i nu, tvätten..
Ari hämtar kläder från bilen och
jag går till tvättstugan, det blir bra.
Han kommer med en kasse och då är
det bara att lassa in. Det var de, ner om 50
minuter. Skall hänga tvätten då.Det är bara att
fortsätta tills det blir klart,
 
Blir lite sur på Ari då han hade lagt en pappers
näsduk i en ficka på sin tröja, ej och hå hela
maskin i ludd av en pappersnäsduk
väl jag är klar och skall nu till Brinken 
för att träffa Linus och äta en
middag. Ari hämtar Juhani.
Så då är vi samlade kring
matbordet
 
 
Linus
berättar så
gott det går vad
han har gjort på NKS
Det är mycket prover som
togs och det är bra, han är ju kvar
över natten, det är ju så skönt att det finns
resurser när det behövs. Han är trött och det är
ju bara att njuta av dagar han är hos mig.
 
Allt trevligt tar alltid slut och även då denna trevliga kväll.
Tack familjen vi hörs och ses snart. Jag säger till
min man att jag kommer snart, skall bara
lämna Juhani hemma hos sig. Då så
Full fart och det är som att man 
dras med en magnet hem,
plötsligt parkerar jag
bilen. Hemma.
 
Skall
nu ta min
medicin och se till
att komma i säng, en ny
dag vänta mig i morgon.
 
Tack
för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0