Brinken dag

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200415
 
 
GRATTIS 
 
Olivia & Oliver
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
vilken sovmorgon
jag tror att jag inte sovit
så här länge på många veckor,
07.30. Så vi skall sätta i gång med
morgonen. Thomas tar hand om Linus,
jag fixar frukosten och Camilla kommer ner
och hjälper mig, hon har sovit rätt bra men är seg.
 
Thomas frågar om han skall ringa till dom som hade en
bildörr till Bee? Ja det kan du göra sa jag. Jo dom
har den kvar, då åker jag dit säger Thomas
och han fixar liten rese snacks. Ja
det är tur jag har en sån
fin kille till svärson.
Jag är så
glad.
 
Han
vill vila och
vill att mamma skall
vara nära, dom somna båda två,
helt tyst blev det, jag sitter en stund och
tittar på mer om Norrmalms polisens arbete.
Dom sover 45 minuter tror jag, det är i alla fall snart
dags för lunch och då skall Camilla bjuda på Unicorn våfflor.
Vad spännande, hur kommer detta bli??
 
 
Linus är med och rör ner färger, röd, blå, gul, grön och lila.
Detta blir kul att se, det kommer vara smarrigt att äta
våfflor. Linus tar två stycken med sylt och grädde,
han har lite socker också. Ser ju så gott ut,
det är dom också. Vi snackar med
Thomas också han är på väg
hem nu. Kristinehamn tur
och retur, lång resa.
 
Eftermidags fika
 
När
han sen
kommer hem
vill han fixa dörren
så det var bara att börja,
men det är ju så snällt av han,
tack finaste svärsonen. Jag är så
tacksam. Jag orkar ju inte själ med att
fixa detta, tung dörr och så muttrar och skit.
Nä det skulle jag inte fixa.
 
Ja så jag blir ju kvar på Brinken ända till 18.00.
Ja det blev lite sent, men ibland vill inte allt
gå som man vill, och Thomas fick
lite problem, inget han inte
kan lösa men det tar
bara längre tid.
 
Nu
skall jag
hem och hälsa
på min man, han kommer
ju hem i dag, jag skall också kolla
balkongen, Vad skall dom göra med hålen???
Det är kul att se sin gubbe, man det är tröttsamt för
han att åka hem 10 mil så han brukar oftast somna i soffan
vid 19 tiden.
 
Ja hans matlåda är klar jag skall snart ta min medicin och
lägga mig, jag har viktiga skaker att stå i , i morgon.
Men att göra kväll kan ta sin tid så jag tror
att jag skall fixa lite med tvätten, det
skall ju läggas in i skåpen.
Man har alltid något
som skall göras.
Alltid.
 
 
Jag
nås av en 
nyhet som inte
är så rolig. Adam Altsing
har lämnat jordelivet. Det är
smärtsamt, overkligt, och chockande. 
Jag blev verkligen ledsen av denna dåliga
nyhet. Vila i frid Adam, mitt hjärta är med dig och din
familj. Så saknad.
 
 
Jag har berättat för min man , han tror jag har drömt och
går för att läsa nyheterna. Han blir kvar där ute,
jag hinner somna innan han kommer och
lägger sig. Så kan det gå.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0