Det blev inte som jag ville

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200407
 
 
GRATTIS 
 
Irma & Irmelin
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Ja nu
är jag på G
igen, och det skall 
inte vara några konstigheter.
Jag skall säga hej då till min man
som åker i dag. Sedan har jag och Camilla
saker för oss.
 
Så det är ju bara att sätta fart på min slitna kropp.
Apropå sliten kropp. Varför skall man jobba
och slita ut sin kropp så himla mycket för
att sen ha värk i den när man är
pensionär? Det är ett musteri
för mig. Det är INTE så
roligt kan jag lova.
Vad har man
för glädje
då?
 
Vad är
min livskvalitet?
Ja det undrar jag också. 
Ja nu skall jag inte snack om 
det. Jag har en helt annan sak att
ta hand om.nu är det frukost för mig och
min stund på jorden. Jag har musik på och alla
lampor är släckta. Den utanför kan jag inte rå på, hon är
också uppe med tuppen och hon kämpar för att komma fram.
 
Så nu kommer Camilla och Thomas ja det blir en färd till KHS
och ett ingrepp på Camilla. Det känns i mamma hjärtat,
det är trots allt ett ingrepp. Med alla komplikationer 
som det innebär. Jag håller tummarna, jag är
ju med så det kommer gå bra. Förs 
provtagning, sen skall en
sköterska skriva in 
henne.
 
Provbtagning i sal 7 det är super      Inskrivning 
           
Ja då
får jag också
reda på att jag får
INTE vara på avdelningen.
Det är av säkerhet för patienten.
Okej. När Camilla är klar så säger jag
hej då. Synd. Jag ringer Thomas och frågar
om han skall hämta mig. Det gör han så gärna.
Det tar max 20 minuter innan han kom, snabb kille
så då blir jag skjutsad hem. Han och Linus åker hem.
 
 
Väl hemma skall jag komma ner i varv och ta in allt som
sköterskan sa och vad läkaren har sagt till Camilla.
Det är mycket och det är svårt. Nu skall jag
ringa min man och hoppas på det
bästa. Så pratar nu med min 
man som är på väg
mot Haparanda.
 
Nu
har jag vilat
och vräk i mig godis,
är det de som kallas tycka synd
om godis. Ha ha ha . Skall nu invänta samtal
från Camilla att dom är klara. OP skall ta 3 -4 timmar med
lite mer eller mindre. Så hon kommer in mellan 11 - 14 hoppas
det blir elva. Jag väntar och jag väntar. Inget samtal.
 
Tror jag somna lite, jag var trött tydligen. Då så nu kan jag ringa
hennes lur, okej den är av. Klockan är 14.00 så nu skall hon
vara inne. Fan vad jobbigt att bara sitta här och vänta.
Vad skall jag göra under tiden? Titta på TV:n det
kan ju vara kul. Så nu ringer hon. Då så
massa frågor från mig, och hon hade
åkt iväg 11.00 så OP tog lång tid.
Nu är hon vaken i alla fall.
 
kan jag
andas ut och
allt känns bra. Hon
berätta att det är lite ömt
både här och där. Jag hoppas
att det går över snart, hon skall ta det
lugnt nu så allt blir bra. Älskar dig gumman.
Bli frisk nu. Så skall jag nu ha en sen eftermiddag
med allt vad den innehåller. Jag lyssnar på musik, pratar
med Ari och även Pia.
 
Kvällen kommer jag skall titta på NCI och invänta sömnen.
Den kommer som ett brev på posten. Där vid
9.30 - 10.00 Tittar på nyheter och
så somnar jag. 
 
Tack för i dag
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0