Får balkongen fixad

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200414
 
 
GRATTIS 
 
Olivia & Oliver
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Jag har en
solig morgon med 2 +
och det är jag super nöjd med,
det blir ju varmare varje timme. Hoppas
det är sol hos dig också. Jag skall börja i badrummet.
Det är bäst att få det överstökat, det kommer arbetskillar hit i
dag som skall fixa balkongen. Klar här då tar jag min frukost och
njuter av den med ljuvlig musik.
 
Ja nu är det bara att njuta av min goda frukost och min sköna
musik som ljuvligt hörs i högtalarna. Man kommer i balans
med sitt inre jag och då Är det bara att fortsätta denna
resa med lyckan i hjärtat. Livet är skört och man
har inte så många år på sig att ha det fint
och lyckligt. Det händer saker längst
vägen som är Svåra och lätta.
Det är så för alla. Man
bör vara ett med
sitt inre
jag
 
Tjafs
och elakheter
är inget som livet skall
innehålla, det är för kort, alldeles
för kort. Snart är jag också borta och livet
fortsätter än då. Jag har det finaste man kan ha
när man är gammal, barnbarn, jag har fina barn och
jag känner mig väldigt glad över det. ett få tal nära och kära.
Du skall inte dras med människor som har elaka tungor och bara 
har elakheter att säga, livet är för kort och för skört att ha sådant i din närhet.
 
Jag och min familj kör med rätt kärlek i hjärtat och med allt som
tillhör godhet. Jag har lärt mina bar artighet och att sanning
är det som skall komma från ens mun, avundsjuka 
skall inte finnas och man skall vara god i
hjärtat. Det finns mycket som sker
i livet men man skall alltid
vara  sann mot sig
själv.
 
då kan jag
ta tag i min fina lugna
dag, som bara kan bli bättre
med solen i topp. Jag skall ta mig
ner till Brinken det blir ju att hänga där
eftersom dom skall fixa min  balkong. Det
får då bli så och det är inget jag kan göra något
åt. Det är bara att finna sig i detta. Ja då skall jag  inta lite
te med min dotter. Kollar hur Linus har det, jobbigt killen när du
skrämdes i förrgår. Nu ser du ju lite bättre ut, mormors gris. Det är ju bra 
att vi kan vara tillsammans i dag. Du och pappa skall ju spela medans jag och
mamma kollar dina för små kläder.
 
Vi äter lunch och det blir en liten brak för oss alla. Det är ju bra.
Vad skall vi göra nu, oj killen är du så trött, då skall du
sova lite. Det är ju bra om han kan vila lite under
dagen, det blir bra för honom. Nu skall
jag titta på lite om Norrmalmspolisen,
vilket jobb dom gör. Jag och
Millan tittar på Viaplay
Skit spännande.
 
Ja vi tar
lite eftermiddags
fika och Linus vill ha
en smörgås. Jag tar te och
Millan och Thomas tar kaffe, sen
skall Thomas och Linus spela lite. Dom är
riktiga spelnördar. Jag är imponerad vad Linus lär
sig att hantera kontrollen med en hand, så imponerad.
Vi skall ju bara njuta av hans skicklighet och allt han lär sig,
matte, läsa, engelska och massa annat. Nå ja dom får fixa där
med spel, jag och Camilla skall väl fixa middagen.
 
Vi äter tillsammans och det är mysigt, Linus är lite stressig för
han och pappa skall spela ett nytt spel. Jag och Millan
fixar kaffe och te, lite egen tid på soffan. Lite med
polis agerande, dom hjälper, dom hittar
gärningsmän dom får larm på larm.
Massa stress för dom. Vi
snackar lite och nu
är det kväll.
 
Linus
skall lägga sig
och nu sover han , Camilla
kommer till mig och hon vill bara
kramas, hon har ont i hjärtat. Min lilla
flicka. Thomas är klar med duschen så nu kan
hon gå upp och lägga sig. Vi släcker och säger god natt.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0