Fredags mys och fest

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200403
 
 
GRATTIS 
 
Ferdinan & Nanna
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej.
Då har
jag en fredag
framför mig. Det
har nu snöat i natt och
lämnat ett täcke på marken
efter sig. Som tur är kommer solen
fram och hon är super stark. Så detta
kommer att smälta bort.
 
Då skall jag starta min dag med en dusch,
det är lättast så. Det var den, då över
går jag till köket och fixar mig en
frukost. Den skall sitta fint
efter en dusch. Skall
nu njuta av den
en stund.
 
är jag
tillbaka och
har njutit av en god
frukost med mjuk musik och
andnings övningar. Allt för att jag
och min själ skall må bra. Det har nu
kommit upp lite sol, det droppar massor
av snön som smälter. Det är så ljuvligt.
 
Min dag fortsätter lite framåt och det blir bara 
att bädda och plocka undan, Så poppar
jag lite mer 80-tals rock. Det är 
grejer det. Så min dag är
nu på G med
besked.
 
 
 
Åker
ner till Brinken
och skall just bara ligga
och slappa och se på fil, spela
och vem vet det kan ju bli mer. De blir te och
kaffe till tv tittandet. Camilla kom på att vi kan ta ett
bubbelbad med Linus. då skall jag stoppa ner min kropp i
39 gradier i vatten, inga bubblor medans Linus är med. Jag sträcker
på hans arm, drar tillbaka den och sträcker. Så fingrarna, och handled
skall vara stadig. Svårt, ja jag vet. 
 
Nu vill Linus gå upp till pappa och spela lite fortnite . Det är
ju okej, jag och Camilla bubblar lite då och solar oss i
vårsolen. Så skönt. Jag skall njuta av denna
lilla stund. Jag hoppas det blir bra. Men
så kom jag på tal om att Ukki ville
att jag skulle komma ner till
Ärla. Det var någon
LWK kväll.
 
Ja
det kan man
ju göra, men det är
långt och undra om jag kan
klara 10 mil. Det är jobbigt. Men
Camilla tyckte att jag skulle åka ner, jag
kan ju då få träffa barnbarnen. Ja det är ju det,
jag vill ju träffa dom så, det är nog en bra ide. Så
Jag ringer Ari och berättar för han att jag kommer ner.
Det blir skit bra tycker han.
 
Ja då får jag väl köra ner då, det betyder att jag har 10 mil att köra och
full volym på radion och man sjunger med. Det är avkopplande och
resan blir mycket lättare. Så nu är jag framme, se där är en
kollega till min son. Hej hej hans fru också kul hej.
Går in och hittar ingen, tar av mig skorna
och går in i Joline´s rum. Hej ungar,
dom blev galna hoppa upp
och ner, farmor, farmor.
Är du verkligen
här?
 
det är ett spöke
som ser ut som farmor. Eller
är det jag? Jo jag tror det, kramkalas 
Hugo. Min rödtott skiner i kapp med solen, 
Joline och Amanda kramas hårt, det är så trevligt.
Mina fina flickor.Skall du sova här? Snälla lova snälla, 
ja jag skall sova här. Så nu är det bra med det eller hur.
Det blev en mycket trevlig och fin afton med super god mat
och god dricka. Så jag tror att alla vara nöjda, ha ha Ari var
det i alla fall.
 
 
 
  
Så, då tickar klockan i väg och jag skall väl lägga mig, eller.
Nä jag vill smaka  på den dör prinsesstårtan med socker-
dricka. Det kan vara super gott. Ja det är  då en super
god drink, jag blev lätt överraskad. Den måste jag
få tag i, hoppas den går att beställa. Skall
göra ett försök.
++
Nu
då  jag fick
smaka på en annan
goding också, den var också god,
med sockerdricka.Så vi hade trevligt tills
klockan är 02.00. Jag går före Ari ner och byter
om och lägger mig under täcket.Det är svinkallt, jag lovar,
när min man kommer ner så blir det lite varmare, men han somnar
onekligen snabbt.
 
  Tack för i dag
 
GOD NATT
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0