Gubben kommer hem

  
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200424
 
 
GRATTIS 
 
Vega
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Då skall jag
avklara en fredag och
föra min fredag till den bästa.
Det är enkelt jag har mina morgonrutiner.
I dag blev det att köra Juhani till jobbet han börja
06.00. Tufft men sant, här är det bara att fortsätta med min
 morgon och då kommer ju frukost, mjuk musik och bara en härlig
morgon stund, njuter så det knakar. Väcks upp av en ilsken klocka som
plingar på 06.55, tvättstuga.
 
Återgår till frukosten del två, te och en smörgås. Det kommer att vara en
lång dag, med tvättstugan känns morgonen så lång och trist. Men
man måste ibland göra saker som är mindre kul. Ja så är det
och jag känner att det blir bra, bara jag tar det
lugnt och hinner med att andas. Så
måste jag ju då berätta att hon
är framme nu, ja just det
SOLEN.
 
härligt, just
nu 20 minuter över sju
lyser hon i mitt ansikte och
värmer mig så gott. Jag kan verkligen
njuta ett tag, och bara andas med magen. 
Det är magiskt, vilken kontakt jag har, så djupt och
innerligt skönt. Mamma, vill du ha kaffe? Så kan det gå ibland.
När man får besök.
 
Ja nu skall jag ner i tvätten igen, det är ju helt sjukt
vad det det tar tid, och så hat man ett jävla ben
som värker. Jag undrar om det någonsin
kommer att bli bra. Ja man skall ha
hoppet kvar. Så det är väl
klart det blir bra. Allt
blir bra nån
gång.
 
Ja
så var
det dags igen,
nu skall allt upp det
betyder att jag är klar klockan
11,00. Hurra nu kan jag bara se fram
emot en ljuvlig fredag med nära och köra.
Nästa vecka är det ju Haylis födelse dag. Det 
kan bli kul. Hon skall också få ett bra paket. Jag
hoppas dom gillar sina pennetuier. Skall kolla med
dom.
 
Jag åker nu ner till Brinken för att hitta min dotter utslagen
på soffan och Thomas är med Linus och fixar lunch,
det blir gott. Thomas har gjort gryta, köttet är
så mört att det faller isär, my good, Det
är så gott, kunde k´jag skulle jag
äta hela grytan. Njuter av
varje tugga. Tack
Thomas det
är super
gott.
 
Jag
skall se
till Linus medans
herrskapet åker och handlar,
jag har också beställt varor. Det är
ju skönt att man slipper själv gå till affären.
Vi kollar lite på film och sen skall vi spela. Det kan
vara ett lätt seger för Linus då jag inte kan detta med spel.
 
När dom kommer tillbaka är det full rulle med spelandet,
Thomas får då komma snart och lösa av mig.
Det blir mamma först, Thomas plockar
in varor. Så då kan man lugnt
säga att det är skönt att
bli avlöst här, jag tar
te och Camilla
tar kaffe.
 
Vi
Har en
stunds kvalitets
tid och kan känna att
den är nyttig. Linus har alltid
kvalitets tid med var och en av oss tre.
Nu är klockan så pass att jag skall gå hem och 
dom skall få lite familjetid. Jag återkommer en stund i
morgon säkert. Puss och hej, vi hörs.
 
Nu skall jag bara ta upp varor från bilen, det är lite tungt
och det känns i min arm, mitt ben och mina axlar.
Det är ju så man är sliten på ett vårdjobbs
yrke, inga konstigheter. Ja det är så
jobbigt med alla slitningar. Nu
så har jag ju fått detta
och det är bara
att lava med
det.
 
Hemma
ligger min man
och tittar på tv och
den filmen vill jag också
se på, Avengers filmen, sista
delen. Jag älskar dom, dom skulle
man se på sonens ( i Ärla ) biorum . Vad
maffigt det skulle vara, kan höra med han
sen om man kan få se den där. Ja så kan det
vara, vi käkar och njuter av filmen, sen skall jag
fixa med maskinen och allt runt om. För bereda in
för kvällen och jag skall nog titta på Let´s dance.
 
Gubben spelar, kollar film, läser så det kan ta tid,jag
lovar han kommer nog om ett par timmar när jag
har somnat. Han är så rolig, han vill hänga
med mig men det som drar mest
är spelet. Ha ha han är så
söt. Ja då skall jag
ringa Pia, men
vad hände?
????
 
Tack
för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0