Hemfärd

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200404
 
 
 
GRATTIS 
 
Marianne & Marlene
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Jag vaknar
upp denna lördagsmorgon
med ett leende. Är i Ärla och här finns
fyra tjejer, fyra guldklimpar som jag kan pussa
på och som jag kan kramas med ytterligare en dag. Det
känns för mig väldigt bra och skönt, mitt hjärta har nu fått en
skopa kärlek av barnbarn.
 
Jag skall inta en frukost i sällskap av en tjej  som är vaken,
hon och jag slår oss ner i köket. Då kommer en till
upp och vi kan inta vår frukost. Det är så
läkande, så fint. Mina fina tjejer.
Att bara se dom eller
att bara känna
närhet är så
helande.
 
 
När
vi är klara
kommer en till att
inta plats vid vårt bord. Det
är kul. Vi snackar om allt från skola till
vad som. Alla vill säga saker till mig, berätta
vad som händer i deras liv. Vad som är fint och
vad som är jobbigt. Ja allt. Det är roligt att dom berättar
om mig. Har en viss upprymdhet att få vara med dom, så mysigt.
  
Det ramla upp en efter en, Ukki, Sonen mamman och så rödtotten.
Hon kommer som en ryggsäck på pappas rygg, ler och jag
bara blir varm i kroppen. Ja mina tjejer så fina så goa.
Vi skall påsk pyssla lite och det är då full fart
på barnen. Jag tror att detta var en
fin start på dagen av oss. Vi
gör massa påskpynt
till riset.
 
 
 
 
 
Vi
sitter och
pysslar en bra stund
efter lunchen också. Det är
en skön stämning vid bordet.
Föräldrarna gör lite annat. Jag skickar
minstingen ner för att väcker min man runt
tre, så han kan vakna till och vi kan bege oss,
det är en lång bit hem. Det blir att vi lättar vid 16
tiden, vi går ut på gårdsplan och snackar en stund.
Jag vet att det är tufft för en av tjejerna, hon gråter.
 
 
Vi kör ett par kilometer fram till chopchop. det var ju 
super. Jag och gubben käka och det var
en lugn och skön middag. N u skall
jag köra sista biten den brukar
gå bra motorväg först och sen
Hågelby leden, hemma.
Så skönt.
 
vägen hem
snackar jag med
Pia, hon berätta om
flytten som hennes son och
kompis hjälpte henne. Hon var klar
nu och det blev ju bra sa hon. Det är
ett gäng saker kvar att fixa så klart med 
Hon städat ur lägenheten hon har bott i.
Även dit hon skall flytta, så tragiskt att man 
inte städar ur sin lägenhet nä'r man flyttar. Det
blev lite mycket för Pia. Men nu är det klart.
 
Min man kommer upp och han har ju lämnat 
släpet i Salem så nu skall han se trav,
och så somnar han i soffan. Det
blev som en fredag. Jag 
skall nu titta på 
TV:n
 
Det är ju
stjärnornas stjärna.
Det är musik och det gillar jag.
Vad som bara det är bra musik. Min 
man vaknar upp från soffans slummer
20.30 och blir en smula besviken att klockan
bara är 20.30. Han lägger sig och somnar igen.
Jag också.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0