Linus dag

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200422
 
 
GRATTIS 
 
Allan & Glenn
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
det är en 
helt ny dag med
massa innehåll som jag
styr hur jag vill ha det. Det är det
som är så skönt med livet egentligen, man
tappar bara bort det ett tag och när man åter får den
kunskapen är jag så nöjd och så lycklig. Det är detta min mamma
har snackat om som jag inte lyssna på när jag var ung. Allt skönt som
finns i livet är ju helt sanslöst .
 
Det finns också en oerhörd smärta, och saker man kan ha gjort
helt annorlunda, men det är gjort och då skall man lämna
det bakom sig, sa en vis kvinna till mig. Ja mamma jag
gör det och jag kan känna en viss lättnad men det
finns saker som gör ont i mitt hjärta fortfarande,
jag tycker detta blir för mycket. Vad skall jag
göra? Kära mamma om du har ett svar
kan du ge det till mig.
 
Jag
vaknar med att
min luft är slut i lungorna,
det är helt tomt och jag är tvungen
att kippa efter andan, Nä jag dog inte nu
heller så jag får väl gå upp. Jag möter Camilla
och Thomas med en Linus, vi skall ha lite frulle. Det
kommer att smaka super,  det blir förstås med fint sällskap,
Linus. Han berätta att han minsann skall spela med pappa i
dag, dom spelar Cup head. Dom har nästan gjort klart banan
och det är ju här Linus spelar med en hand när man dehöver två.
 
Det är så kul att se hur han lyser i ögon och ansikte när han berättar
att pappa skall spela med han. Pappa har bara ett pytte liten
uppgift att göra först. Så vi skall underhålla killen lite med
 lite läsning och lite engelska och matte, det är ju hans
bästa ämne. Han är för övrigt skit grym mad att
skriva med vänster hand, jag är så imponerad.
Bokstäverna kommer åt rätt håll, hela
hjärnan har vänt hans höger
funktioner till vänster.
Helt grym på så
kort tid.
 
är det lunch
och jag skall ta han
till sin rulle och vi skall
till köket. Nej då vill han äta i
vardagsrummet. Det är ju helt okej
varför inte vi sitter ju där och äter, i bland
kan man tänja på gränserna. Särskilt om man 
bara har en att handskas med. Ja det är lättare.
Det skulle aldrig ha fungerat i vårat hushåll med ett
gäng barn och några få vuxna.
 
Oj det var tider de, med alla barnen mindre. Vilka karaktärer det var,
jag har ju alltid sagt att man kan rada upp mig och Ari och barnen
som barbafamiljen. Jag har så många fina minnen vi hade. Vi
var och fiska en helg, pojkarna hade fått fickknivar av Ari,
Jimmie fick något i ögat och han blev tvär ilsk och  kasta
kniven i vattnet, vilket han ångra sen när skräpet
avlägsnat sig. Eller när vi åkte med husvagnen
upp till Happis,  Vilken resa och vad kul vi
hade i Happis, inte Camilla då, hon
utveckla epilepsi skulle det
visa sig efter massa
prover.
 
Ja
man har så
många minnen med barnen, i
dag sitter dom med egna partners och
vissa har barn, mina barnbarn som för mig
är guld värda fast man kan vara lite kaxig. Så
lik sin pappa. Nå väl jag skall fixa lite med lite gips
saker Camilla fixar med, skall ta bort trolldegen. Det är
pillrigt och mycket krävande jobb det skall ju vara fint också.
Jag hoppas det blir bra till slut, Jag skall nu ta lite te och snacka
med Pia medans jag pillrar med gipset och trolldegen.
 
 
Hon tacka för blommorna, dom var fina tycker hon. Det var kul, buketten
heter Aprilbukett. Den är super fin. Så nu blir det snack om allt mellan
A och Ö det tar sin tid men det är ju okej. Ja då så nu tar jag tag i
eftermiddagen. Skall hänga m,ed Linus, han väntar på sin
pappa. Mamma skall bada och sen vill ju då Linus
bada också, det blir jag som skall ta han i
trappan. Det var en super duper
jobbig omgång, stackars
Linus, jag känner
hjärtat.
 
Thomas
kommer och man
kan höra Linus lättnad, äntligen
pappa jag har väntat i åratal. Så det var
en lång eftermiddag. Jag skall dra mig hem efter
som Ari är hemma och väntar på mig. Ja men hallå där
är du hemma? Ja då ropar han från badrummet. Bra då jag
är hemma också. Hur har din dag varit Ari ? Jag hoppas du har
haft det jobbigt och tråkigt. Ha ha ha Nä jag bara skojar, kul att
du är hemma kan jag känna.
 
Jag sätter mig vid datorn och skall skicka några mess, det är till Robin,
Elli och ett till Eva. Så har jag lagt ner saker till Ärla och det blir ju
bra hoppas det bli nöjda de små. Jag skall nu fixa i ordning
inför min kväll blir så trött vi den här tiden, klockan är
20.40 så jag kan lägga mig och se på tv. Skall
bli skönt att komma i säng. Då så
dags att sova nu, det är sent
22 han klockan bli.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0