Morgon, städa, aj inte bra.

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200331
 
 
GRATTIS 
 
Ester
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
är det sista
Dagen på mars, det 
känns bra, för nu nalkas våren.
Man planerar små frön, man ser om
sina buskar. Det liksom spritter i kroppen.
Allt käns bra, det blir varmt på dagarna, det är
skönt.
 
Jag har -5 grader men solen är på gång så det blir
varmare framåt dagen. Nu skall jag njuta av
min frukost och lyssna på avslappnings
musik. Så ljuvligt. Du anar inte vad
kroppen går ner i varv. Man skall
inte ta den musiken som är
till för att somna.
Njut.
 
Det
är nu dags att
ta sig upp och ta tag i
dagen. Jag skall njuta av min
förmiddag och se till att jag har det
bäst. Det är ändå min morgon inte sant? 
Tar en varm dusch och stå där i en timme typ.
Låter som en bra ide.
 
 
Nå jag jag skall väl göra som normala människor gör,
städa. Det är dock litet problem, men det skall
nog gå bra. Jag vet ju att det är viktigt
med livskvaliteten. Jag skall alltså
kunna städa och njuta av
det. Ja det kommer
jag att göra.
MEN
 
Men
vilken smärta
kommer jag att ha? Hur
ont och hur länge? Jag fattar inte
detta med livskvalitet, hur fan skall man kunna
fixa det när man inta kan fixa det? När man går i skolan
skall man plugga och sen komma hem och äta för att göra läxor.
Vart är livskavliteten då?
 
Sen skall man jobba, hem och äta, stora barn skall ha hjälp
med läxor, små barn skall  hämtas från dagis, bada,
matas och läggas. Sen sövas. Sen skall man
hinna med att vara social med sin
partner och oftast somnar
man då på soffan.
Om igen nästa
dag.
 
Var
är livskvaliteten då?
Nu när man skall gå i pension
skall man leva och ha så mycket tid och
njuta av livet. Ja jo det skall nog gå, eller? Jag har
konstant smärta i min rygg, höft och vrist. just nu håller jag
på att försöka få i ordning mitt hus, Men herre gud, det funkar inte.
Det gör så jävla ont. Vart är min livskvalitet då?
 
Linus och Thomas gjorde fina pannkakor
 
Ner till Brinken äter lite lunch, tack familjen. Hur har min krigare det?
Ont i magen? Eller trött? Jag vet att du krigar så mycket,
Vet du jag skulle kunna byta med dig på stående
fot, fan vad detta är illa. Allt lidande som tar
så mycket kraft av dig. Du är tapper
och en riktig krigare. Du skall
veta att mormor ber
varje kväll för
dig.
 
 
Vad
vill du göra?
Skall du spela VR? Eller
vill du spela fortnight? Då kan pappa
hjälpa dig. Vi kan också ha en liten mys
stund, vill du vila lite, Mamma ligger här med
dig så vilar vi lite.Älskade barn, jag hoppas du 
förstår allas körlek till dig. Vi fattar inte att detta
händer. Barn skall inte få gå igenom detta. Helvete.
 
Nå väl jag blöter ´ner min skjorta, så jag bytte till en
tröja som Camilla hade. Det blir bra, om styled
av dottern tack. Vi dricker kaffe och Te. Det
är ju bara att köra på. Linus spelar med
pappa Så nu skall det fixas middag,
Thomas skall handla och jag
skall hem. Tack för i dag 
Vi ses i morgon.
Love you.
++
Hemma
Känslor kommer
och man blir helt slut.
Stackar hjärtat. Jag sätter
mig och snackar med Pia. Vi snackar
om allt. Jag kommer på att vi har nu snackat
länge, ja säger Pia 1,37 exakt. Ha ha ha Packa
nu gumman. Vi hörs i morgon.
 
Då skall jag göra kväll och hälla kokat vatten
i maskinen och sätta på alla saker så den
kan fungera. Lite jobbigt men den
hjälper, så tack för den. Lite
tv innan jag släcker.
God natt
 
Tack för i dag
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0