Mys dag

 
 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200402
 
 
GRATTIS 
 
Gudmund & Ingemund
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej
Ja då är
det en ny dag
den starta med att jag
blev en smula ar på min man.
Det är ju så att jag har fixat matlåda
till han som han INTE tog med sig. Varför 
skall jag fixa matlåda om han INTE tar den
med sig? 
 
Sen retar jag upp mig på att han INTE har pratat med
1177 om sina händer och den andra killens ansikte. 
Asbest är inget att leka med. Och som jag
trodde. Han skall ta kontakt med
VC i Tumba, och få ett
läkarutlåtande
Skall ringa
han.
 
Jag
Känner att han
just nu är en trotsig
gubbe. Jag släpper han och
han får styra upp detta som han vill.
Jag tar då och åter går till min morgon. 
Den skall j då starta med lugn musik och
med mycket god frukost. Jag kommer inte att
stressa i dag utan jag är så glad att det är sol
ute. Allt faller tillbaka i lugn och ro. Andas in, 
andas ut.
 
Min dag kan nu ta fart med duschen, bäddning och
undan plockningen. Jag skall ringa ett samtal
eller två och sen är jag på gGmed en
ny dag. Brinken får ett besök.
Vi skall plocka ris till
ute bordet på
framsidan.
 
Men
va fasen det
blev ju molnigt. Jag plockar
upp familjen K  vid Donken. Linus
verkar pigg och han är ute med sin nya
rulle, läckra hjul har han nu. Tänk att han får
in hela rullstolen i mitt bagars. Helt fantastiskt.
Vi far till Brinken och tar lite Fika. Linus käkar mat.
 
Så skall vi ta oss en titt på roliga Youtube klipp, väldigt kul.
Det tycker Linus också. Ja vi har en skön hemma dag
och det kan behövas för rätt som det var kom
stormen Hugo över oss. Det till och med
bullra ute, det var lite läckert att höra.
Man får lite vår känslor, även om
det regnar.
 
Men
vi sitter vid
köksbordet och målar,
Linus tröttna på att måla så han
ville räkna lite. Så mamma fixar lite tal till
han som han fixar på en gång. Han har pappas
hjärna när det gäller matte. Så vi har en trevlig stund,
nu blir min krigare trött, jag hjälper han till soffan. Älskade
unge, Gud vad jag vill byta med dig.
 
Nu skall jag hem puss killen ses i morgon.
Jag kommer hem och tar ett samtal
med Pia, hon är trött efter
jobbet och hon är
orolig för flytten
Mycket nu.
 
Jag
skall ta mig
till sängs och kolla
tv:n. Det blåser fortfarande.
Massa kast vindar.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0