Påsk fixat

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200401
 
 
GRATTIS 
 
Harald & Hervor
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej,
Jag kör igång
min dag direkt. det är
sol ute och det känns i hela kroppen. 
Just nu har jag 4 grader men såg på vädret att
den skall var runt 0 i dag. Kallt alltså. Men skall jag inte
ta en promenad? Det kan vara skönt, på platt mark. Ja det
skall jag nog göra.
 
Först är det ju lite morgon stök i badrummet som toa besök
och dusch. Nu kommer frukosten och den skall
avnjutas i ackompanjemang  av relaxmusik.
Sen är det bäddning och påklädning,
sen kan jag gå på en promenad. 
Då starta jag. Mu huva
va kal det är. Blåser
och det är inte
skönt alls.
 
Jag
tar en super
kort promenad, verkligen
en kort promenad. Lite varmt te nu
när jag kom hem, det blir mint den är god.
Så nu skall jag njuta en stund. jag skall ner till 
Brinken snart så det blir att träffa familjen Karlsson.
Är stört skönt.
 
Vill helst ha Linus hos mig 24 - 7 Men det kan jag inte
för det vill föräldrarna också. Dom har första tjing
på Linus. Men jag kan vara där när han vill ha
mig där och det är varje dag. Han blir så
glad och han kan ringa mig och be mig
skynda mig. Min fina krigare. Det
är skönt att veta att han är på G
hem nu.
 
Jag
hoppas att han
inte hinner hem före
mig. Jag tror jag blir först.
Tar in paketet som står utan för,
oj har hon städat undan allt, då kan
jag inte plocka med någonting medans
jag väntar. Jag kan plocka ur diskmaskinen,
den är klar.
 
Sätter mig och lägger en pasiagns med kortleken. Det är bra
hjärngympa. Jag hoppas jag kan lägga ett par stycken
innan familjen K kommer. Så här kommer dom nu, 
en känslosam Linus, en mamma och en pappa,
jag hjälper till att bära in saker. Så vi fikar
lite och sen så blir det lite snack om
påsken och dom visar vad dom
köpt.
 
 
 
Jag
och Millan åker
ner till Solbo, snabbt in och
handla ris. Jag skall också göra lite
påskfint. Så det blir väl bra. Jag svänger
hem henne sen åker jag hem. Jag blev väldigt
trött vill jag lova. Men det har med min värk att göra.
Så när jag kom hem då skall jag fixa påskriset. Då så 
nu är det klart så här blev det.
 
 
 
Vist ja, jag fixa ju badrummet i går,
det blev gröna detaljer.
Inte så pjoskigt.
 
 
Nå väl
min man kom
just in genom dörren.
Han har väldiga irritationer
sina händer. Han har gott igenom vad
han gjorde förra veckan på jobbet. Det ser 
inte så bra ut. Jag hoppas det inte är något farligt.
Vad har ni kommit fram till? Asbest, du skämtar!!
 
Ja jag säger å det fan vad skit det finns. Hoppas nu
att detta inte för med massa skit om några år.
Asbest är inget att leka med. Jag fattar
inte vad han håller på med. Jag
skall kolla med 1177 i
morgon. Vi sitter
i köket när
jag dör.
 
Det 
betyder en huvudvärk
från hell kom över mig, slarvat
med vätska och då blir det så här. Jag
hoppas att det inte blir värre. Jag skall lägga
mig nu så blir det bra. Min man kommer snart också.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0