Slapp dag

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200405
 
 
GRATTIS 
 
Ierne & Irja
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Då har vi
en ny dag tillsammans.
Det är en väldigt tidig morgon som
är på gång, är ju vaken här klockan 02.30
Det kan kan ju vara lite jobbigt framåt eftermiddagen.
Jag får väl göra det bäste. Hoppas på en bra dag.
Lugn och stilla.
 
 
Jag har tagit lite te och en smörgås, det var gott.
Jag kan ju inte brassa på min morgon
frukost nu. Det är alldeles för
tidigt. Den får allt vänta
tills klockan är
8.00
 
Nu 
kan jag ta 
min frukost och njuta
av den. Det är ju så varje dag
och det kommer att vara en god frukost
att avnjuta. Är strax till baka. Det tar ett tag med
frukosten, det är inte bara att slafsa förbi. Men nu är
jag redo för dagen och den kommer att vara super. Lite på
tankad av barnbarn i Ärla, så det kommer att bli super i dag.
 
Har inget för mig just nu men det säger inte att jag kan
ha massor att stå i  sen. Jag skall njuta av dagen
och hoppas på en skön promenad om det
går. Vet inte med benet, det är så
ont så jävla ont att det är
jobbigt att gå.
 
Jag
har här i
Tuna så där  6 +
och det är halv klart
till klart. Det står att  det
känns som 2+ så det är ju kalt.
Få se om det går eller inte. Jag skall
nu ta lite mer te och njuta av den också.
 
Min man är en rätt trött mössa i dag. Vill
han göra något? Nej för han vill ha
en trevlig hemma kväll. Jag
tycker det är okej. För
det är ju bara att
njuta av dagen
hemifrån.
Toppen.
 
Jag
kan känna
att det är en super
bra ide eftersom jag har
varit vaken tre timmar i natt.
Jag är rätt trött så jag lägger mig
på soffan och somnade. Det är lite jobbigt
att vara så trött. Jag kan känna att jag inta vill
göra något alls i dag.
 
Men som en snäll mamma som jag är och som jag
sliter för mina barn så ja vill jag träffa min
fina kille Juhani. Jag skall lämna ett
diskställ till dom så jag kan ju
hämta han, han har lite
brev också. Sagt
och gjort.
Mot
Juhanis jobb.
Det blir en lite sväng
ner till Brinken. Han skall hälsa
på Linus. Jag får vänta en stund och sen
kommer han. Här är breven och här har ni ett
diskställ. Bättre än att lägga saker på en tidning.
Ring sen så kommer jag. Kram och puss.
Hälsa Karlssons.
 
Jag far hem för jag skall äta middag med min man. Det
är han som kokar i hopp något gott, kyckling och
ris, currysås det blir så gott så. Jag han
inte ta kort men nästa gång. Jag
kommer nu  njuta av te
och kvällen.
 
Det
blir nog inget
mer än detta, jag tror
att jag är färdig för i dag. Tack
och bock.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0